Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » 3D графика » Плагины 3D » Acropora 1.0.0045 & Sample Projects

» Acropora 1.0.0045 & Sample Projects
3D графика » Плагины 3D
Acropora 1.0.0045 & Sample Projects

Acropora 1.0.0045 & Sample Projects | 375Mb

A procedural modeler, Acropora combines volumetric modifiers with multi-octave 3D noise sampling to generate detailed surfaces in far less time than conventional surface modeling software. Acropora adopts a less deterministic approach to generating complex, organic shapes by applying sequences of modifiers on large voxelized meshes. The effect is to create an endless, seamless expanse of surface that undulates and changes in a natural way. The resulting meshes contain caves, ridges, overhangs and other natural features that are not possible with height maps. Meshes can then be broken up into segments, with segments further divided into different levels of details.

Just some of the features available:

* A variety of base shapes including sphere, plane, cylinder, torus and others.
* Compound shapes (heightmaps, pillars, caves, weaves)
* Terrain generation tools
* Cave creation tools
* Voxelisation of user imported models (.3DS, .FBX, COLLADA, .OBJ)
* Mesh export to .3DS, .FBX, COLLADA, .OBJ
* 3D texture export of voxel volume to .DDS format
* User-specified volume block and voxel dimensions.
* Over 50+ volume modifiers
* Automatic generation of up to 15 octaves of noise (user-programmable settings include orientation, strength, quality, frequency, phase, and range of influence)
* Extensive voxel and noise editing tools
* Batch processing
* Multiple LOD support
* Intuitive editing and manipulation of very large meshes
* Seamless joining of adjacent meshes
* Mesh decimation, smoothing and tesselation.
* Mesh filtering and vertex blending tools
* Ambient occlusion
* FX effect file support and multitexturing
* Multithreaded CPU support and GPU acceleration (on supported cards)
How it works
Mesh generation begins with a base geometry and combines complex noise sampling with user-specified shape modifiers to generate a unique density field, which is then “marched” to generate a surface that becomes the solution mesh. Once the iso-surface is extracted the user can smoothen, tesselate, optimise or filter the resulting mesh. Density function evaluation is numerically intensive; therefore, the volume is often broken down into blocks. Mesh operations can be carried out globally on the entire mesh or on selected/activated blocks. Acropora automatically takes care of alignment, ensuring smooth seams between adjacent meshes. GPU support provides realtime response to volume editing. In addition to applying global modifiers the user can create localised regions or volumes, operating in tandem or independent of other regions. Acropora can also be used to test and develop procedural surfaces, that are later applied in shaders for mesh generation in hardware
Semi-deterministic approach
Voxel modelling via implicit mathematical expression is by its very nature a non-precision approach to sculpting surfaces. While 3D models can be sampled by fine grain voxels, the strength of Acropora lies in rendering complex, multi-joined surfaces that are inherently difficult using conventional modelling tools: Labyrinthin cave structures, complex organic weaves, believable rock outcroppings, overhangs, and canyons are just a few of the possiblities. The user can control the strength and quality of surface structures.






  • 0
 (голосов: 0)

автор: asmodeus | 20 июня 2010 | | Просмотров: 2655 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Npower Power Translators for Maya 2010 v2.10 (x32/x64) +Crack
  • Digital Tutors - Sculpting a Realistic Bust in ZBrush 3.5
  • CEBAS VolumeBreaker v1.0 SP2 32/64 bit for 3ds Max 2011
  • T-Splines for Rhino+Maya
  • Character Rigging with 3ds Max and Biped - Paul Hormis
  • LIGHT TOOLS 7.0 ISO
  • Joe Gunn: Hair 3ds Max...out of the box
  • Power NURBS Pro And Translators Pro 7.0 for 3dsMax 2011 32x64 bit

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}