Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » Digital tutors Getting Started with ZSketching

» Digital tutors Getting Started with ZSketching
Уроки
Digital tutors Getting Started with ZSketching

Digital tutors Getting Started with ZSketching | 155Mb


Lesson Outline (10 lessons)
In this series of lessons we'll take a look at the basics of ZSketching in ZBrush.

ZSpheres have been a great way of building up more complex base geometry in ZBrush to serve as a basis for sculpting. This feature allows us to stay in ZBrush and work up concepts and models very quickly. With the addition of ZSketching in ZBrush 3.5, this process becomes even better. In this course, we'll learn to add mass to ZSphere armatures using a variety of ZSketch brushes. We'll learn to modify how our sketching interacts with the existing ZSpheres using our brush depth and the various smooth brushes. We'll look at ways we can modify existing sketched detail using the move tool, as well as brushes like push/pull, float, and bulge. In addition to creating mass along an existing armature, we'll use the armature brush to sketch detail out away from the surface, allowing you to create much more freeform shapes. We'll then explore some of the ways we can output geometry so that we can begin sculpting. Upon completion, you'll be ready to get started sketching out your own base geometry in ZBrush.

1. Introduction and Project Overview
2. Sketching large shapes onto the frame
3. Sketching and modifying smaller details
4. Sketching musculature
5. Reposing and adding to the armature
6. Using the armature brush
7. Creating an adaptive skin
8. Creating a unified skin
9. Sculpting your zsphere sketch
10. Alternate workflows with zsketching





  • 0
 (голосов: 0)

автор: asmodeus | 22 июля 2010 | | Просмотров: 1974 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Digital - Tutors Getting Started with ZSketching
  • DigitalTutors - Character Creation in Zbrush
  • Digital Tutors - Exaggerated Facial Modeling in Maya and ZBrush FULL
  • Digital Tutors - Sculpting a Realistic Bust in ZBrush 3.5
  • Digital - Tutors Beginner’s Guide to ZBrush 4
  • Digital Tutors - Creating 3D Logos in CINEMA 4D
  • Scott Spencer - ZBrush Character Creation: Advanced Digital Sculpting
  • Sculpting Hard Surfaces, Armor and Repetitive Patterns

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}