Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » Digital - Tutors Creating Game Weapons with 3ds Max and Mudbox

» Digital - Tutors Creating Game Weapons with 3ds Max and Mudbox
Уроки » 3d графика




Digital - Tutors Creating Game Weapons with 3ds Max and Mudbox
Runtime: 2 hrs. 7 min | Software: Mudbox 2009 and up, 3ds Max 2010 and up | 654MB




In this course we will use Mudbox and 3ds Max to build and detail a bladed weapon.

While 3ds Max is great at creating models very quickly and efficiently, Mudbox excels at interactively sculpting complex detail. By using these two packages in conjunction, we can leverage their respective strengths to quickly create a cohesive digital asset. After building our base geometry of our sample project, a bladed weapon, and adding UVs in 3ds Max, we'll take the geometry into Mudbox to begin sculpting. We'll add a variety of detail, as well as using Channel painting to create textures for the color and specularity of the models. We'll also output normal maps and ambient occlusion maps. Finally, we'll put everything back together in 3ds Max. Upon completion, you be able to create your own weapons or props using these two powerful programs.

Lesson Outline (15 lessons)

01 — Introduction an Project Overview


02 — Building the base of the weapon


03 — Creating uvs for the base geometry


04 — Adding the large blades


05 — Modeling the small blades


06 — Building the handle


07 — Transferring geometry to Mudbox


08 — Sculpting the guard


09 — Finishing the guard detail


10 — Painting the guard


11 — Detailing the blades


12 — Detailing the handle


13 — Adding specular maps


14 — Exporting assets from Mudbox


15 — Assembling the finished weapon in 3ds Max


Product homepage:>>

Referral Link >>

Referral Link >>








  • 0
 (голосов: 0)

автор: Юрка599 | 16 августа 2010 | | Просмотров: 1368 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Digital Tutors - Character and Scene Development in Maya and Mudbox 2010
  • Digital - Tutors Creating Game Weapons in CINEMA 4D and ZBrush 4
  • Digital - Tutors Creating Caricatures in Mudbox 2012
  • Digital - Tutors Pipeline Integration with Mudbox 2012 and Maya 2012
  • Digital Tutors - Introduction to Mudbox 2009 [I-III DVD]
  • Digital - Tutors Introductionto Mudbox 2011
  • Digital - Tutors Detailing and Aging Props in Mudbox
  • Digital - Tutors Painting Multiple Channels in Mudbox

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}