Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » Digital - Tutors Advanced Stereo Workflows in Nuke - Disparity

» Digital - Tutors Advanced Stereo Workflows in Nuke - Disparity
Уроки » 3d графика




Digital - Tutors Advanced Stereo Workflows in Nuke - Disparity
English | VP6F 782x646 | MP3 96 Kbps | 349 MB




In this series of lessons we'll learn a technique to convert a Depth pass from a 3d application into a Disparity map to take advantage of Nuke's advanced Stereo tools. Prior to this course, creating disparity maps required the Ocula plugin, but all the data lives in every depth pass, it just needs to be transformed into a powerful disparity map.

We'll begin this project by learning about Nuke's interpretation and implementation of disparity maps. Then we'll dive right in and learn the mathematical relationship between depth and disparity maps and learn how to offset and multiply our depth into a pixel offset value and shuffle that value into the disparity channels. With our disparity map we will be able to use the advanced reconverge features, as well as automatically place any node that has a position or translate property from one view to the other. We'll finish by learning how to use our disparity values to automatically update stereo offset using expressions.

Lesson Outline (10 lessons)

1. Introduction and Project Overview


2. Understanding what a Disparity map is and how it is generated


3. 3D Depth into Disparity part 1: Invert Depth into correct space


4. 3D Depth into Disparity part 2: Offset Zero Parallax


5. 3D Depth into Disparity part 3: Multiplier into pixels


6. 3D Depth into Disparity part 4: Shuffle into proper channels


7. Using ReConverge with Disparity for powerful stereo editing


8. Using Disparity to automatically copy left/right transforms


9. Dealing with a complex Transform and wrong offsets


10. Creating an expression to update our depth based on position



Product homepage:>>

Referral Link >>

Referral Link >>








  • 0
 (голосов: 0)

автор: Юрка599 | 25 сентября 2010 | | Просмотров: 1226 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Digital - Tutors Depth-Based Compositing in After Effects
  • Digital Tutors - Nuke Node Reference Library: Channels
  • Digital -Tutors Stereoscopic 3D in After Effects
  • Digital Tutors - Introduction to Channels in Nuke
  • Digital - Tutors Compositing Stereoscopic Images in Toxik
  • Digital -Tutors Stereoscopic 3D in After Effects
  • Digital Tutors - Getting Started it Nuke 6
  • Digital - Tutors Advanced Compositing Workflows with Maya and Fusion

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}