Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » The Gnomon Workshop Gears of War Creature Design Sketch, Model and Paint with James Hawkins

» The Gnomon Workshop Gears of War Creature Design Sketch, Model and Paint with James Hawkins
Уроки » 3d графика


The Gnomon Workshop Gears of War Creature Design Sketch, Model and Paint with James Hawkins
English | Year: 2009 | QuickTime | 188 Mins | 1024x751 | 29.97fps | MPEG4 1011Kbps | AAC 44100Hz mono 705Kbps | 1,95 GB




Desription

In this DVD Jay Hawkins works from start to finish on the design for a Gears of War creature called the Locust Hydra. Jay covers everything from the intial thumbnail sketch to the final rendering of the concept used for production. He explains his design process using a combination of Adobe® Photoshop® and Autodesk® 3ds Max®. Jay also delves into his experiences in the game industry and at Epic Games, discussing what it takes to be a successful concept artist in today's ever changing and highly competitive market, and emphasizing the importance of teamwork for developing a successful game.

Software Used:


Autodesk
3DS Max


Adobe
Photoshop


James Hawkins
Senior Concept Artist, Epic Games Inc.

James Hawkins is a Senior Concept Artist at Epic Games located in Raleigh, North Carolina. He graduated from James Madison University with a Bachelors degree in fine arts. He worked at several companies including Timeline Entertainment, Ritual Entertainment and Legend Entertainment.

In 2003 Jay joined the Epic team and has been the primary concept artist for characters, weapons and vehicles. His credits at Epic include Unreal Championship 2, Unreal Tournament 3, Gears of War and Gears of War 2.

Image Gallery



















Topics Covered

* Designing for games.
* Fleshing out ideas in Adobe Photoshop.
* Using Autodesk 3ds Max to resolve the form.
* Detailing the concept.
* Painting over the 3D render.
* Working in the game industry.

Chapters

1. A Beast is Born
2. Fleshing out Ideas
3. Wrapping up the Initial Sketch
4. Starting the 3D Concept
5. Working the Model
6. Getting into Details
7. Finishing the 3D Concept
8. Polishing it Off

Specifications

* Product Code: JHA01
* ISBN: 1-59762-838-7
* UPC: 805366017262
* Duration: 188 minutes
* Formats: DVD-ROM

DVD-ROM Requirements:

* 1GHz or faster processor
* 512 MB RAM
* 64 MB Video RAM
* DVD-ROM Drive
* 5 GB of hard disk space
* 1280 x 1024 display

DVD-ROM and Digital Download Requirements:

Minimum Operating System:

* Microsoft® Windows® Vista®
* Microsoft® Windows® XP Professional
* Microsoft Windows 2000 Professional
* Apple® Mac® OS X 10.2

Software:

* QuickTime Movie Player (Version 7.0 or higher)
* Acrobat Reader (Version 5.0 or higher)

For more information on DVD and Digital Download policies click here here.


"Working with Jay was an Art Director’s dream. He always tries to find new twists to bring to the mix, both in form and composition of his concepts, but also in his workflow and methodologies. From characters, to creatures, to weapons, and even the iconic Crimson Omen, Jay's skills as an artist shine through in all parts of the projects he works on."
- Jerry O’Flaherty
Art Director, Gears of War

DVD Stills Gallery



Lesson Outline (09 lessons)


introduction



JHA01_ch01



JHA01_ch02



JHA01_ch03



JHA01_ch04



JHA01_ch05



JHA01_ch06



JHA01_ch07



JHA01_ch08


Product homepage:>>

Referral Link >>

Referral Link >>

Referral Link >>
  • 0
 (голосов: 0)

автор: Юрка599 | 6 апреля 2011 | | Просмотров: 1404 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • The Gnomon Workshop - Gears of War Creature Design
  • Видео урок 3D Max - The Gnomon Workshop - Gears of War Creature Design
  • The Gnomon Workshop - Gears Of War Creature Design (2009 г.)
  • The Gnomon Workshop - Gears of War Creature Design
  • Creature Design with Aaron Sims Volume 2:
  • he Gnomon Workshop CG Survival Kit: Concept to Final Image Strategies for E ...
  • The Gnomon Workshop Anatomy of a Short Film Volume Two Conceptual Developme ...
  • The Gnomon Workshop The Digital Maquette, Volume One Art Direction and Digi ...

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}