Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » CG.TUTSPLUS: How to Create a Video Game Dumpster: The Complete Current-Gen Workflow

» CG.TUTSPLUS: How to Create a Video Game Dumpster: The Complete Current-Gen Workflow
Уроки » 3d графика


CG.TUTSPLUS: How to Create a Video Game Dumpster: The Complete Current-Gen Workflow
English | FLV | MPEG4 Video (H264) 1280x720 15.00fps | AAC 44100Hz stereo 93 Kbps | 1 Gb




Tutorial Details

Program: 3DS Max 2009 (or equivalent), Photoshop
Difficulty: Advanced

Twice a month we revisit some of our reader’s favorite posts from throughout the history of Cgtuts+, and what better place to start than with a tutorial by ex-site-editor Kaleb Aylsworth. This tutorial was first published in June 2009 and proved immensely popular. Let’s take a look…

As technology evolves, the tools and requirements for creating current-gen game art are constantly changing. In this tutorial we will learn the current game art workflow in its entirety, from the low-poly model all the way to final game-ready asset. We will create a realistic grimy dumpster suitable for any urban setting.

This mammoth video training series features over 194 minutes of video instruction on all aspects of game art creation, including creating the low-poly and high-poly models, the UVW unwrap, baking normal maps from high-poly, and creating diffuse, specular and detail bump textures.



1. Creating the Low-Poly Model: 3DS Max 2009 (or equivalent).




2. Creating the High-Poly Model: 3DS Max 2009 (or equivalent).




3. UVW Unwrap: 3DS Max 2009 (or equivalent).




4. Baking Normal Maps From High-Poly: 3DS Max 2009 (or equivalent); X-normal; CraziBump.




5. Creating the Diffuse Texture: Photoshop CS2 (or higher); Photo texture source.




6. Creating the Specular Texture & Detail Bump Texture: Photoshop CS2 (or higher); CraziBump

Product homepage:>>

Referral Link >>

Referral Link >>

Referral Link >>
  • 0
 (голосов: 0)

автор: Юрка599 | 30 июля 2011 | | Просмотров: 1343 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • CHARACTER CREATION FOR VIDEOGAMES – From Concept to Final Model (HD)
  • SimplyMaya - Low Poly UV layout and Texturing
  • Digital - Tutors Creating Game Characters with ZBrush and TopoGun
  • Digital -Tutors Next-Generation Game Techniques in XSI
  • Character Creation For Videogames - From Concept to Final Model
  • Photorealistic Male Tutorials - ZBrush Training
  • Digital -Tutors Real-Time Shaders with XNA
  • Digital - Tutors Creating Game Characters with Maya 2011 and ZBrush 4

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}