Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » Digital - Tutors Creative Development- Voronoi Dynamic Fracturing in Houdini with Luke Olson

» Digital - Tutors Creative Development- Voronoi Dynamic Fracturing in Houdini with Luke Olson
Уроки » 3d графика


Digital - Tutors Creative Development- Voronoi Dynamic Fracturing in Houdini with Luke Olson
English | 1 hrs. 37 min. | Video: VP6 (.flv) 1280*720 15fps 600Kbps | Audio: MP3 44.1KHz 96Kbps 1ch | 514MB




In this series of lessons, we will learn how to create dynamic and high quality fracturing simulations.

Dynamic fracturing of rigid bodies is a powerful and production ready tool in Houdini. The shelf tools are a great place to start but there's a lot more under the hood that can be leveraged to get high quality and highly tunable results in less time. This tutorial covers dynamic fracturing starting in the context of dynamic simulations, then using dynamic fracturing building blocks to visualize fracturing without the need to simulate anything, and other tip and tricks to attain complex effects and improve robustness of the workflow. The material is based on the assumption that the viewer has a working knowledge of other aspects of Houdini and might have some experience with other DOP simulations. Dynamic fracturing was introduced in Houdini 9.5 but this tutorial was created using Houdini 11.0 so there may be some differences with earlier versions of Houdini.

Lesson Outline (08 lessons)


1. Overview of dynamic fracturing 13 min. 11 sec.



2. Visualizing fractures without simulations 22 min. 41 sec.



3. Syncing visualizations with live simulations 18 min. 13 sec.



4. Directed fracturing with reference geometry 7 min. 39 sec.



5. Fracturing objects with grain (like wood) 9 min. 33 sec.



6. Constraining fractured objects 6 min. 18 sec.



7. Tuning post fracture behavior 9 min. 56 sec.



8. Considerations for fractured object shaders 10 min.


Product homepage:>>

Referral Link >>

Referral Link >>

Referral Link >>
  • 0
 (голосов: 0)

автор: Юрка599 | 30 августа 2011 | | Просмотров: 1015 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Digital -Tutors Fundamentals of Rigid Body Dynamics in Houdini
  • Digital Tutors — Introduction to Dynamics in Houdini
  • Digital - Tutors Introduction to RealFlow 2012
  • Digital -Tutors Introduction to Dynamics in Houdini
  • Digital Tutors — Fundamentals of Rigid Body Dynamics in Houdini
  • Digital Tutors — Introduction to Fluids in Houdini
  • Digital Tutors — Introduction to Houdini 9
  • Digital Tutors — Introduction to Mantra in Houdini

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}