Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » Digital - Tutors Creating Hair for Next-Gen Game Characters in Maya

» Digital - Tutors Creating Hair for Next-Gen Game Characters in Maya
Уроки » 3d графика


Digital - Tutors Creating Hair for Next-Gen Game Characters in Maya
English | VP6F 782x646 | MP3 96 kbps | 2.02 GB
| MP3 96 kbps | 716 МB[/b][/center]



In this series of lessons, we will explore the process of creating polygonal hair for our 3D characters inside of Maya.

The process of creating polygonal hair is particularly useful when creating characters for use in a real-time game engine, where it's not effective to utilize a true hair dynamics system. The focus of this training is going to be on creating polygonal hair which is simple enough to be used inside of a game engine but still has the visual appearance of something that is much more complex. We will start this course by exploring some techniques for creating polygonal hair and styling the hair to have the look we want. From there, we will jump into Adobe® Photoshop® and create a series of color maps and transparency maps which will give our hair geometry the realism and complexity we need. Finally, we will learn how we can incorporate some subtle shadowing from the hair into our character's face, allowing for a more realistic end result.

Lesson Outline (14 lessons)


1. Introduction and project overview 1 min. 10 sec.



2. Creating initial curves for hair surface 4 min. 19 sec.



3. Creating additional curves for the hair surface 9 min.



4. Lofting curves to create initial hair surface 7 min. 4 sec.



5. Creating the first hair segments for the character's head 10 min. 21 sec.



6. Creating hair segments for the front of the head 7 min. 19 sec.



7. Creating hair segments for the side of the head 12 min. 42 sec.



8. Creating hair segments for the back of the head 9 min. 18 sec.



9. Laying out UVs for the individual hair segments 5 min. 52 sec.



10. Using Adobe? Photoshop? to create hair texture maps 13 min. 9 sec.



11. Creating hair maps for the character's bangs 8 min. 42 sec.



12. Fixing overlapping hair segments 9 min. 34 sec.



13. Rendering hair occlusion with transparency maps 8 min. 55 sec.



14. Baking occlusion into the character's skin 14 min. 25 sec.


Product homepage:>>

Referral Link >>

Referral Link >>

Referral Link >>
  • 0
 (голосов: 0)

автор: Юрка599 | 30 августа 2011 | | Просмотров: 1190 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • AUTODESK MAYA TECHNIQUES: DIGITAL HAIR
  • Digital Tutors - Maya Unlimited: Hair
  • Deeta Hair
  • Digital -Tutors Introduction to XSI Hair
  • Bliss Vision Hair
  • Daria Hair for Aiko 4
  • Fresh and Spring: Nya & Aya Hair
  • Bandua Hair

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}