Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » Digital - Tutors Exploring NURBS in Maya 2012

» Digital - Tutors Exploring NURBS in Maya 2012
Уроки » 3d графика


Digital - Tutors Exploring NURBS in Maya 2012
English | 1h 28m | Video: VP6 (.flv) 1280x720 15fps 800Kbps | Audio: MP3 44.1KHz 96Kbps | 528 MB




In this course we will discuss the basics of using NURBS geometry in our modeling workflow.

NURBS stands for Non-Uniform Rational B-Spline, but they are much more useful to a 3d artist than the name might indicate. In this series of lessons we’ll get up to speed on NURBS geometry and talk about some of the ways it can be used in our modeling workflows. We’ll begin by talking about the basic NURBS building blocks and look at the different NURBS components that can be manipulated to get the shapes we want. We’ll cover methods for creating curves, the framework of NURBS objects. We’ll then explore many of the ways that we can use curves to create different types of NURBS objects, from revolving to extruding and lofting. We’ll also talk about using trimmed surfaces to create complex cut-outs and we’ll discuss NURBS parameterization. In addition, we’ll look at ways of attaching and detaching curves and surfaces, combining objects with Booleans, and methods of blending together multiple objects. In the end, you’ll have a better idea of what NURBS geometry is and how you can start to integrate it into your modeling workflow.

Lesson Outline (13 lessons)


1. Introduction and project overview 1 min. 7 sec.



2. What are NURBS? 7 min. 21 sec.



3. Using NURBS primitives 5 min. 14 sec.



4. Creating curves 6 min. 57 sec.



5. Creating surfaces 13 min. 4 sec.



6. NURBS parameters 7 min. 19 sec.



7. Working with trims 6 min. 32 sec.



8. Combining curves and surfaces 7 min. 58 sec.



9. Using Booleans 6 min. 47 sec.



10. Blending multiple surfaces 6 min. 5 sec.



11. Texturing NURBS objects 6 min. 42 sec.



12. Stitching patches together 6 min. 20 sec.



13. Converting NURBS to other geometry types 7 min. 25 sec.


Product homepage:>>

Referral Link >>

Referral Link >>

Referral Link >>
  • 0
 (голосов: 0)

автор: Юрка599 | 1 сентября 2011 | | Просмотров: 1054 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Digital Tutors - Modeling Hard Surfaces with NURBS in Maya
  • The Gnomon Workshop — NURBS Modeling 1 Intro to Curves and Surfaces
  • Digital - Tutors Modeling Hard Surfaces with NURBS in Maya
  • The Gnomon Workshop - Nurbs Modeling 3
  • Dover Studios - Maya NURBS Modeling 2nd Edition
  • Digital - Tutors Exploring Modeling Workflows in Maya 2011
  • The Gnomon Workshop - NURBS Modeling 2
  • Gnomonology — Nurbs Surface Modeling

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}