Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » Digital - Tutors Finishing a Car Animation Render in Maya and Composite

» Digital - Tutors Finishing a Car Animation Render in Maya and Composite
Уроки » 3d графика


Digital - Tutors Finishing a Car Animation Render in Maya and Composite
English | 2 hrs. 48 min. | VP6 (.flv) 1280x720 15fps 600Kbps | MP3 44.1KHz 96Kbps 1ch | 1.04 GB




In this series of lessons we’ll learn how to take a basic render scene and add textures, render it and composite it into a finished shot. We'll be covering all the steps needed to take a plain render and make it better.

We’ll begin this project by creating a procedural dirt shader for our ground cover. Then we'll hop into Photoshop to create a photographic texture for our road. We'll then add some detail using more procedural textures to break up the edges of the road and create a broken concrete feel. From there we will set up a particle system for our tires and create render layers and passes. Finally we will composite our shot using the Maya Precomp feature and Maya Composite. We'll learn how to color correct our passes, add various blurs and composite everything together into an integrated shot.

Lesson Outline (23 lessons)


1. Introduction and project overview 1 min. 11 sec.



2. Creating the Dirt shader with brownian and fractal textures 7 min. 44 sec.



3. Adding a displacement to break up the sharp edges 4 min.



4. Building the road color by editing photos together 7 min. 43 sec.



5. Cropping the photograph to change perspective 9 min. 34 sec.



6. Adding procedural noise by multiplying a rock texture 10 min. 32 sec.



7. Cracking the road with a procedural granite transparency 6 min. 24 sec.



8. Limiting the crack effect to only the edges with a ramp 4 min. 24 sec.



9. Adding displacements and finishing our road and tar layer 4 min. 22 sec.



10. Adding particles to our scene to create burning tire smoke 6 min. 50 sec.



11. Shading our particles and attaching them to the car 9 min. 10 sec.



12. Setting up render layers and passes and rendering our scene 6 min. 10 sec.



13. Plugging the particle opacity into our shader and last minute tweaks 9 min. 4 sec.



14. Using Maya Precomps to speed up our compositing workflow 6 min. 40 sec.



15. Cleaning up our composite and adding in our background 5 min. 34 sec.



16. Color correcting and blurring our particles for a more cloudy look 5 min. 9 sec.



17. Color correcting our entire composition and background to match 7 min. 45 sec.



18. Using our FG matte and a garbage mask to reduce the diffuse contribution 8 min. 17 sec.



19. Creating geometry and setting up the tesselation for the tire streaks 8 min. 8 sec.



20. Compositing the tire streaks back into our geometry 13 min. 30 sec.



21. Adding motion blur and a depth of field blur to our scene 12 min. 34 sec.



22. Adding effects like glow and making small tweaks around the composition 9 min. 59 sec.



23. Rendering our final sequence 3 min. 25 sec.


Product homepage:>>

Referral Link >>

Referral Link >>

Referral Link >>
  • 85
 (голосов: 1)

автор: Юрка599 | 23 сентября 2011 | | Просмотров: 1218 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Digital Tutors - Compositing 3D into Video in Maya and Nuke
  • Digital - Tutors Advanced Compositing Workflows with Maya and Fusion
  • Digital - Tutors Compositing 3D into Video in Maya and Nuke
  • Digital Tutors - Multi-channel Compositing in Nuke
  • Digital Tutors - Character and Scene Development in Maya and Mudbox 2010
  • The Gnomon Workshop - Digital Sets 3: Rendering and Compositing
  • Digital Tutors - Advanced Compositing Workflows with Maya and Fusion
  • Digital Tutors - Getting Started it Nuke 6

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}