Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » Digital - Tutors Introduction to Modeling in Maya 2012

» Digital - Tutors Introduction to Modeling in Maya 2012
Уроки » 3d графика


Digital - Tutors Introduction to Modeling in Maya 2012
English | 4 hr.58 min. | FLV | 1280 x 720 | MP3 44.1KHz 96Kbps 1ch | 1,89 GB




In this collection of lessons we will use a project-based approach to learn about modeling tools and techniques in Maya.

In this course, we will get an introductory look at the modeling process in Maya. We will use a project-based approach as we cover the basics of modeling, look at commonly used tools, and talk about some time-saving tips and techniques gleaned from production experience. We will begin by looking at the various types of geometry available to you and how you can actually convert between those different types. You will learn how to organize your model into hierarchies and keep your scene clean and efficient. We will also take a look at several modeling tools, including polygonal tools like extrude and the insert edge loop tool for adding resolution, NURBS tools like loft and extrude to create smooth surfaces, and a few subd tools as well. We will take a look at using a smoothing or subdivision workflow and use deformers to help shape our models. We are going to take a slightly different approach to this introduction course, in that we are not going to talk about all of the Maya modeling tools, but rather focus on the tools that you are going to find most useful as you begin the modeling process. Once you have a better understanding of how these tools work together, you will be able to create your own modeling solutions and really come up with a workflow that is comfortable to you.

Lesson Outline (34 lessons)


1. Introduction and project overviewmin. 23 sec.



2. Introduction to polygons 13 min. 12 sec.



3. Introduction to NURBS 11 min. 58 sec.



4. Introduction to subdivision surfaces 12 min. 57 sec.



5. Hierarchy and workflow 9 min. 54 sec.



6. Model overview 4 min. 56 sec.



7. Setting up image planes 6 min. 16 sec.



8. Drawing out the bike frame 11 min. 50 sec.



9. Building the front fork 13 min. 59 sec.



10. Adding the front pivot 14 min. 34 sec.



11. Finishing the front fork 9 min. 37 sec.



12. Beginning the wheel 8 min. 58 sec.



13. Finishing the back wheel 8 min. 35 sec.



14. Creating spokes for the front wheel 11 min. 55 sec.



15. Modeling the handlebars 7 min. 25 sec.



16. Finishing the handlebars 9 min. 39 sec.



17. Adding the hubless sprocket 7 min. 28 sec.



18. Building the interior of the sprocket 7 min. 34 sec.



19. Modifying the frame to accommodate the sprocket 4 min. 51 sec.



20. Building the chain guard 9 min. 51 sec.



21. Modeling the interior of the chain guard 8 min. 14 sec.



22. Adding the bicycle seat 10 min. 29 sec.



23. Modeling the seat springs 7 min. 17 sec.



24. Building the front screen 7 min. 15 sec.



25. Building the pedals 8 min. 27 sec.



26. Finishing the pedals 4 min. 35 sec.



27. Adding outer frame pieces 5 min. 27 sec.



28. Starting the brakes 11 min. 18 sec.



29. Building the brake handles 5 min. 33 sec.



30. Adding the brake lines 7 min. 59 sec.



31. Modeling the kickstand 6 min. 6 sec.



32. Adding text to the model 7 min. 47 sec.



33. Finishing model setup 7 min. 38 sec.



34. Adding materials and creating render 13 min. 30 sec.


Product homepage:>>

Referral Link >>

Referral Link >>

Referral Link >>
  • 85
 (голосов: 1)

автор: Юрка599 | 25 сентября 2011 | | Просмотров: 1398 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Digital -Tutors Motorcycle Modeling Techniques in 3ds Max
  • Digital Tutors - Modeling Hard Surfaces with NURBS in Maya
  • Digital -Tutors Motorcycle Modeling Techniques in Maya
  • Digital - Tutors Introduction to Modeling in 3ds Max 2012
  • Digital -Tutors Motorcycle Modeling Techniques in 3ds Max
  • Digital - Tutors Modeling Hard Surfaces with NURBS in Maya
  • Digital -Tutors Introduction to Modeling in 3ds Max
  • Digital -Tutors Introduction to Modeling in modo

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}