Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » Digital - Tutors Using Sculptris Alpha 6

» Digital - Tutors Using Sculptris Alpha 6
Уроки » 3d графика


Digital - Tutors Using Sculptris Alpha 6
English | 1 hrs. 22 min. | Video: VP6 (.flv) 1280x720 | Audio: MP3 44.1KHz mono | 544 МB




In this series of lessons we’ll learn how to use Sculptris to really quickly and dynamically sculpt models in a very artist-friendly way.

When getting into digital sculpting, some of the applications can seem a little daunting. There is a lot to think about, and much of it has to do with the technical aspects that allow the sculpts to be used in a production pipeline. Sculptris removes a lot of those technical concerns and really allows artists to concentrate on the sculpting. Using a really innovative feature called dynamic tessellation, it allows us to not have to worry if we have enough polygons or what level we need to be on to get a particular detail. In this course we'll cover the sculpting functionality, how dynamic tessellation works, and modifying the resolution manually. We'll also cover the painting functionality and how Sculptris works with ZBrush.

Lesson Outline (14 lessons)


1. Introduction and project overview 1 min. 2 sec.



2. Interface overview 6 min. 27 sec.



3. Using the sculpting brushes 10 min. 45 sec.



4. Using rotate, scale, and grab 6 min. 56 sec.



5. Using dynamic tessellation 7 min. 2 sec.



6. Modifying the resolution 6 min. 3 sec.



7. Working with symmetry 3 min. 39 sec.



8. Working with multiple objects 3 min. 51 sec.



9. Working between Sculptris and ZBrush 3 min. 18 sec.



10. Painting in Sculptris 6 min. 34 sec.



11. Painting with textures and brush masks 7 min. 48 sec.



12. Using multiple materials 6 min. 2 sec.



13. Painting bump maps 7 min. 22 sec.



14. Exporting data from Sculptris 6 min. 7 sec.


Product homepage:>>

Referral Link >>

Referral Link >>

Referral Link >>
  • 85
 (голосов: 1)

автор: Юрка599 | 25 сентября 2011 | | Просмотров: 1536 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Digital Tutors - Introduction to Mudbox 2009 [I-III DVD]
  • Digital - Tutors Introduction to Mudbox 2012
  • Digital - Tutors Creating Game Weapons in CINEMA 4D and ZBrush 4
  • Digital - Tutors Artist Guide to Mudbox 2012
  • Digital - Tutors Painting Multiple Channels in Mudbox
  • Digital - Tutors Working with ShadowBox in ZBrush 4
  • Digital - Tutors Establishing a Solid Foundation in MARI
  • Digital - Tutors Artists Guide to Mudbox 2011

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}