Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » Digital - Tutors Creative Development: Modeling a Sci-Fi City in 3ds Max with Steve Connor

» Digital - Tutors Creative Development: Modeling a Sci-Fi City in 3ds Max with Steve Connor
Уроки » 3d графика


Digital - Tutors Creative Development: Modeling a Sci-Fi City in 3ds Max with Steve Connor
English | 4 hrs. 14 min. | Video: VP6 (.flv) 1280*720 | Audio: MP3 44.1KHz mono | 1.55GB




Learn how to create your own futuristic city to scale with animated cameras and vehicles.

Planning, reference materials, and imagination will be addressed, so that students are led to optionally create their own version of the tutorial, equipped with the methods they learn in the video. Included is creating a 3D set to scale, how to make models appear large and dramatic, and maximizing the use of 3 simple tools — extrude, inset and bevel in polygonal modeling. We will create textures for variation in tones of buildings. Cloning of buildings and attention to staging will be discussed and demonstrated, to maximize the use of a limited number of models to achieve a sense of scale, without sacrificing variety. The fly-through will include creating and animating a camera as it travels with a vehicle flying through the model city. Textures will be from the 3ds Max libraries. A procedural map will be used to create a futuristic sky around the scene. We also cover mental ray rendering and the daylight system for sophisticated shadows, ambient lighting and reflections for glass.

Lesson Outline (41 lessons)


1. Introduction and Project Overview 1 min. 3 sec.



2. Project workflow from image research to final render 2 min. 37 sec.



3. Customizing 3ds Max for your specific project 3 min. 22 sec.



4. Creating an interesting perimeter for a futuristic city 5 min. 21 sec.



5. Scale the perimeter to 3 miles across 2 min. 23 sec.



6. Copying and cloning buildings for speed and style 2 min. 45 sec.



7. Making two buildings with a bridged walkway 13 min. 58 sec.



8. Developing the buildings with polygon modeling tools 13 min. 43 sec.



9. Chamfer box building with windows: Part 1 4 min. 40 sec.



10. Chamfer box building with windows: Part 2 5 min. 46 sec.



11. Making buildings from cylinders: Part 1 6 min. 30 sec.



12. Making buildings from cylinders: Part 2 12 min. 48 sec.



13. Making buildings from cylinders: Part 3 4 min. 8 sec.



14. Improve your view with Rescale World Units 4 min. 12 sec.



15. Making buildings from capsules 10 min. 7 sec.



16. Making a domed building from a rotated sphere 10 min. 52 sec.



17. Making a large building from an extruded spline 11 min. 43 sec.



18. Making elevated roads using the Sweep modifier 15 min. 39 sec.



19. Making a road cut into the city surface with Pro Boolean 6 min. 23 sec.



20. Planning materials for the buildings 3 min. 16 sec.



21. Creating materials for the buildings 11 min. 58 sec.



22. Materials for the highway 5 min. 17 sec.



23. Setting up a sky background with a noise gradient 5 min. 40 sec.



24. Creating a vehicle: Part 1 8 min. 13 sec.



25. Creating a vehicle: Part 2 12 min. 29 sec.



26. Modifying vehicles for the road with wheels 3 min. 6 sec.



27. Setting up vehicles for animation using path constraint 4 min. 28 sec.



28. Camera fly-through: Part 1 2 min. 37 sec.



29. Camera fly-through: Part 2 11 min. 1 sec.



30. Camera fly-through: Part 3 5 min. 41 sec.



31. Animating the linked flying car 4 min. 52 sec.



32. Animating the rotor linked to the flying car 2 min. 41 sec.



33. Controlling position of car on road with path constraint 2 min. 48 sec.



34. Secondary animation: Part 1 2 min. 3 sec.



35. Secondary animation: Part 2 2 min. 21 sec.



36. Secondary animation: Part 3 1 min. 13 sec.



37. Secondary animation: Part 4 4 min. 36 sec.



38. Evaluation renders: Part 1 4 min. 38 sec.



39. Evaluation renders: Part 2 1 min. 48 sec.



40. Adding an Area Light for dramatic lighting and controlling s... 8 min. 17 sec.



41. Animation renders to sequential files and previewing in RAM ... 7 min. 15 sec.


Product homepage:>>

Referral Link >>

Referral Link >>

Referral Link >>
  • 85
 (голосов: 1)

автор: Юрка599 | 20 октября 2011 | | Просмотров: 1014 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Modo Mountain Bike Tutorial Series II - Animating and Texturing
  • Digital -Tutors Introduction to Houdini 9
  • Digital -Tutors Introduction to XSI, 2nd Edition
  • Making It Look Great 3
  • Digital Tutors - Motorcycle Modeling Techniques in Maya
  • Lynda.com – Poser 7 Essential Training
  • Lynda.com Autodesk 3ds Max 2010 Tutorials Collection
  • Digital -Tutors Introduction to XSI 6

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}