Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » Digital - Tutors Introduction to Character Rigging in CINEMA 4D

» Digital - Tutors Introduction to Character Rigging in CINEMA 4D
Уроки » 3d графика


Digital - Tutors Introduction to Character Rigging in CINEMA 4D
English | 2 hrs. 54 min. | Video: VP6 (.flv) 1280?720 | Audio: MP3 44.1KHz mono | 953 MB




In this collection of lessons we will learn the foundations of rigging characters in CINEMA 4D.

This course will provide you with a foundation for rigging characters in CINEMA 4D. We will take a step-by-step approach, constructing a control rig that is solid and animator-friendly. We will learn everything from proper joint placement and working with constraints to learning how to utilize some of the CINEMA 4D robust skinning tools to remove the fear of painting weights and, instead, make the process enjoyable. We will cover how to make our controls efficient and simple, and also learn ways we can work with Xpresso to regulate how some of our joints and controls behave. By the end of this course, you will have the foundation you need to create your own rigs that produce believable and entertaining character performances.

Lesson Outline (31 lessons)


1. Introduction and project overview 1 min. 29 sec.



2. Setting up the scene 3 min. 39 sec.



3. Building the leg joints 11 min. 1 sec.



4. Adding inverse kinematics to the leg/setting up the foot roll 4 min. 8 sec.



5. Starting on the left leg's animation controls 6 min. 41 sec.



6. Secondary foot controls 8 min. 57 sec.



7. The knee control 3 min. 23 sec.



8. A toe-bend parameter 4 min. 55 sec.



9. Mirroring the leg rig 4 min. 1 sec.



10. Setting up a global control 4 min. 40 sec.



11. Starting on the spine rig 6 min. 3 sec.



12. Creating flexibility in the spine 8 min. 30 sec.



13. The center-of-gravity control / finishing the spine rig 7 min. 31 sec.



14. Beginning the head and neck rig 4 min. 9 sec.



15. Finishing the neck and head rig 10 min. 29 sec.



16. Building the shoulder joint chain 3 min. 16 sec.



17. Building the arm joint chain 4 min. 36 sec.



18. Creating joints for the fingers 9 min. 14 sec.



19. The shoulder's control 4 min. 51 sec.



20. Control objects for the arm and elbow 9 min. 55 sec.



21. Starting on the finger controls 7 min. 50 sec.



22. Completing the finger rig 5 min. 43 sec.



23. Restricting movement on control objects 5 min. 19 sec.



24. Mirroring the arm rig 4 min. 14 sec.



25. Cleaning up the scene prior to binding the character 6 min. 40 sec.



26. Skinning the character 2 min. 18 sec.



27. Weight painting techniques in CINEMA 4D 8 min. 54 sec.



28. The Auto Weight tool 4 min. 46 sec.



29. Normalizing and mirroring weights 3 min. 48 sec.



30. Working with the Symmetry Tool 2 min. 4 sec.



31. Finalizing the control rig 1 min. 42 sec.


Product homepage:>>

Referral Link >>

Referral Link >>

Referral Link >>
  • 85
 (голосов: 1)

автор: Юрка599 | 23 октября 2011 | | Просмотров: 1093 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Digital Tutors - Introduction to Character Rigging in 3ds Max
  • Digital Tutors - Character Rigging for Production in Maya 2011
  • Digital Tutors - Character Rigging for Production in 3DS Max 2010
  • Digital - Tutors Introduction to Character Rigging in Softimage
  • Digital -Tutors Rigging Next-Gen Characters in XSI
  • Digital - Tutors Rigging Game Characters in Maya 2011
  • Digital - Tutors Introduction to Character Rigging in 3ds Max
  • Digital -Tutors Rigging Quadrupeds in Maya

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}