Digital - Tutors Introduction to Character Rigging in CINEMA 4D English | 2 hrs. 54 min. | Video: VP6 (.flv) 1280?720 | Audio: MP3 44.1KHz mono | 953 MB
In this collection of lessons we will learn the foundations of rigging characters in CINEMA 4D.
This course will provide you with a foundation for rigging characters in CINEMA 4D. We will take a step-by-step approach, constructing a control rig that is solid and animator-friendly. We will learn everything from proper joint placement and working with constraints to learning how to utilize some of the CINEMA 4D robust skinning tools to remove the fear of painting weights and, instead, make the process enjoyable. We will cover how to make our controls efficient and simple, and also learn ways we can work with Xpresso to regulate how some of our joints and controls behave. By the end of this course, you will have the foundation you need to create your own rigs that produce believable and entertaining character performances.
Lesson Outline (31 lessons)
1. Introduction and project overview 1 min. 29 sec.
2. Setting up the scene 3 min. 39 sec.
3. Building the leg joints 11 min. 1 sec.
4. Adding inverse kinematics to the leg/setting up the foot roll 4 min. 8 sec.
5. Starting on the left leg's animation controls 6 min. 41 sec.
6. Secondary foot controls 8 min. 57 sec.
7. The knee control 3 min. 23 sec.
8. A toe-bend parameter 4 min. 55 sec.
9. Mirroring the leg rig 4 min. 1 sec.
10. Setting up a global control 4 min. 40 sec.
11. Starting on the spine rig 6 min. 3 sec.
12. Creating flexibility in the spine 8 min. 30 sec.
13. The center-of-gravity control / finishing the spine rig 7 min. 31 sec.
14. Beginning the head and neck rig 4 min. 9 sec.
15. Finishing the neck and head rig 10 min. 29 sec.
16. Building the shoulder joint chain 3 min. 16 sec.
17. Building the arm joint chain 4 min. 36 sec.
18. Creating joints for the fingers 9 min. 14 sec.
19. The shoulder's control 4 min. 51 sec.
20. Control objects for the arm and elbow 9 min. 55 sec.
21. Starting on the finger controls 7 min. 50 sec.
22. Completing the finger rig 5 min. 43 sec.
23. Restricting movement on control objects 5 min. 19 sec.
24. Mirroring the arm rig 4 min. 14 sec.
25. Cleaning up the scene prior to binding the character 6 min. 40 sec.
26. Skinning the character 2 min. 18 sec.
27. Weight painting techniques in CINEMA 4D 8 min. 54 sec.
28. The Auto Weight tool 4 min. 46 sec.
29. Normalizing and mirroring weights 3 min. 48 sec.
Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию.
Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}