Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » Digital - Tutors Creative Development: Tornado Particle Effects in 3ds Max and FumeFX

» Digital - Tutors Creative Development: Tornado Particle Effects in 3ds Max and FumeFX
Уроки » 3d графика


Digital - Tutors Creative Development: Tornado Particle Effects in 3ds Max and FumeFX
English | 1 hrs. 46 min. | Video: VP6 (.flv) 1280x720 | Audio: MP3 44.1KHz mono | 662 MB




In this tutorial we will learn to create dynamic, flexible tornado systems and render them using a variety of techniques.

This tutorial will show how to set up a complex Particle Flow system to make a tornado inside of 3ds Max. Going beyond a traditional vortex field, the tornado that we’ll create in this tutorial will employ recursive logic to keep the system alive while still being lightweight enough to be animatable inside the viewport. We will then look at getting much more natural movement by simulating FumeFX based off of the particle simulation. We’ll also touch on Krakatoa and using that to render a large number of particles. Partitioning will be covered along with some of the rendering options available. Finally, we’ll look at some techniques to fix artifacts in NUKE.

Lesson Outline (11 lessons)


1. Introduction to the artist 1 min. 56 sec.



2. Project overview 6 min. 34 sec.



3. Particle Flow tornado logic 9 min. 13 sec.



4. Using Particle Flow forces 13 min. 7 sec.



5. Getting familiar with FumeFX 13 min. 42 sec.



6. Continuing to explore FumeFX 9 min.



7. Using particles as emitters for FumeFX 12 min. 39 sec.



8. Letting FumeFX advect Pflow particles 15 min. 10 sec.



9. Diving deeper into Krakatoa 10 min. 46 sec.



10. Loading the particles from disk 3 min. 43 sec.



11. Fixing artifacts in the final composite 10 min. 51 sec.


Product homepage:>>

Referral Link >>

Referral Link >>

Referral Link >>
  • 85
 (голосов: 1)

автор: Юрка599 | 5 ноября 2011 | | Просмотров: 1241 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Tensun3d FumeFX Advance 3dsmax9 Tutorial
  • Digital - Tutors Introduction to Particle Flow in 3ds Max
  • Turbo Training: Advanced Visual Effects 2
  • Video tutorial on the animation of the particles (Particle Flow) 3D max 200 ...
  • Digital - Tutors Creative Development: Visual Effects with 3ds Max and Pflo ...
  • Digital -Tutors Particles and Forces in XSI
  • Turbo Training: Advanced Visual Effects
  • Prime Focus KRAKATOA v.1.5.1.38002 For 3ds Max 2010, 2009, 2008 (x32/x64)

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}