Digital - Tutors Characterizing Skeletons with MotionBuilder English | 27 min. 52 sec. | VP6 293 kbps | 782 x 646 | MP3 96 Kbps | 215 MB
In this course we will learn how to take external skeletons or bone structures and characterize, or in other words, format them so MotionBuilder understands them and can create a rig over them.
We'll begin this project by bringing in a correctly formatted skeleton and characterize it. We'll then go into how to manually characterize a skeleton if your naming convention differs from MotionBuilder's. We'll then learn how to characterize a quadruped rig and how to get around specific issues that can crop up while working with quadrupeds. This series of lessons will take us through the process of bringing in your external skeletons and creating the FBIK rig on top of them so you can use the power of MotionBuilder on your own characters.
Lesson Outline (06 lessons)
1. Introduction and project overview 59 sec.
2. Characterizing and rigging correctly named skeletons 4 min. 21 sec.
3. Manually characterizing skeletons 4 min. 53 sec.
4. Getting started characterizing a quadruped horse rig 7 min. 17 sec.
5. Advanced character definition mapping 8 min. 45 sec.
6. Control rig tweaks to get correct movement 1 min. 37 sec.
Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию.
Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}