Digital - Tutors Introduction to Unity English | 5 hrs. 21 min. | Video: VP6 (.flv) 1280×720 | Audio: MP3 44.1KHz mono | 1.81 GB
In this Unity tutorial, we will learn how to effectively utilize the game engine.
Over the tutorial, we will learn how to use the Unity editor interface as well as how to navigate in the scene view. From there, we will learn how to import assets and how to create prefabs. Then we will shape our level even more by adding character controllers, colliders, lights, materials and physics. We will then finish the tutorial by learning how to use scripting in order to make our level interactive.
Lesson Outline (36 lessons)
1. Introduction and project overview 54 sec.
2. Working with Unity projects 6 min. 22 sec.
3. Exploring the Unity interface 6 min. 37 sec.
4. Navigating and scene customization 10 min. 35 sec.
5. Importing assets 11 min. 12 sec.
6. Object transformations 9 min. 32 sec.
7. Creating prefabs 9 min. 43 sec.
8. Creating the base level layout 9 min. 33 sec.
9. Finishing the base level layout 12 min. 37 sec.
10. Creating the interior rooms of our level 11 min. 50 sec.
11. Working with character controllers 5 min. 36 sec.
12. Lighting in Unity 14 min. 22 sec.
13. Adding materials to our level 14 min. 12 sec.
14. Adding props for detail 5 min. 40 sec.
15. Importing packages 8 min. 53 sec.
16. Creating colliders 8 min. 19 sec.
17. Creating fire using particles 10 min. 40 sec.
18. Adding audio to create ambience 8 min. 55 sec.
19. Basic animation in Unity 8 min. 36 sec.
20. Creating physics in Unity 6 min. 28 sec.
21. Adding some finishing touches 10 min. 23 sec.
22. Set dressing in Unity 12 min. 35 sec.
23. Organizing the Hierarchy 9 min. 45 sec.
24. Creating an animation for our doors 12 min.
25. Using colliders and the ActivateTrigger script to move our d... 7 min. 9 sec.
26. Creating a new Script Asset and adding a custom variable 8 min. 6 sec.
27. Using an OnGUI function and a GUI Box to display the health 8 min. 37 sec.
28. Using the OnTriggerStay function to remove health 6 min. 50 sec.
29. Using an If statement to control when the player gets damage... 10 min. 54 sec.
30. Using Tags to easily keep track of groups of objects 7 min. 7 sec.
31. Using deltaTime to control the health loss rate 4 min. 50 sec.
32. Declaring our variable to type Float to fix rounding errors 8 min. 30 sec.
33. Creating a variable to control the rate of health loss 6 min. 6 sec.
34. Creating a custom Die function for when health hits zero 11 min. 31 sec.
35. Loading a different level and using comments to document 9 min. 8 sec.
Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию.
Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}