Digital - Tutors Enhancing Rigs with Maya Muscle English | 3 hrs. 22 min. | Video: VP6 (.flv) 1280x720 | Audio: MP3 44.1KHz mono | 1.68 GB
In this Maya tutorial, you will be equipped with the knowledge you need to incorporate Maya Muscle into your own rigging pipeline.
Over the series of tutorials, we will use Maya's very robust and intuitive muscle system improve the overall realism of an animated character. We will start with an animated rig that has some major deformation problems that will need to be addressed. From there, we will start to strategically build an efficient muscle rig that will preserve volume in critical areas that are prone to collapse, like the shoulders and forearms. We'll learn how to customize Maya muscle shapes and follow-through effects to create the illusion of weight and realism! We'll also cover integrating blend shapes with Maya Muscle and file referencing to work smarter, not harder. By the end of this tutorial, you will be equipped with the knowledge you need to incorporate Maya Muscle into your own rigging pipeline.
Lesson Outline (26 lessons)
1. Introduction and project overview 1 min. 18 sec.
2. Common deformations in character deformations 3 min. 55 sec.
3. Adding capsules to the ogre's skeleton 16 min. 53 sec.
4. Creating calf muscles 9 min. 50 sec.
5. Finishing the calf muscles 14 min. 2 sec.
6. Building first set of muscles for the quadriceps 4 min. 46 sec.
7. Tweaking the parameters of the first set of quadriceps 9 min. 48 sec.
8. Wrapping up the quadriceps 12 min. 1 sec.
9. Creating a muscle for the stomach 3 min. 28 sec.
10. Custom muscle objects for the buttocks 4 min. 52 sec.
11. Adding the biceps 5 min. 11 sec.
12. Finalizing the biceps 8 min. 46 sec.
13. Beginning to add the triceps 7 min. 6 sec.
14. Completing the triceps 12 min. 21 sec.
15. The forearm muscles 5 min. 41 sec.
16. Setting up the deltoids 6 min. 11 sec.
17. Connecting the muscles to the creature's skin 4 min. 34 sec.
18. Understanding sticky bind distance and painting weights 11 min. 36 sec.
19. Painting muscle weight to the creature's stomach 5 min. 34 sec.
20. Correcting the deformations of the forearm 6 min. 42 sec.
21. Refining the deformations of the bicep, triceps, and deltoid... 13 min. 57 sec.
22. Applying skin sliding deformations 6 min. 48 sec.
23. Smoothing deformations with Relax 3 min. 26 sec.
24. Mirroring muscle weights 6 min. 2 sec.
25. Referencing in our Maya Muscle rig 3 min. 10 sec.
26. Incorporating blend shapes into a Maya Muscle rig 14 min. 28 sec.
Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию.
Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}