Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » Digital - Tutors Creating Game Weapons in CINEMA 4D and ZBrush 4

» Digital - Tutors Creating Game Weapons in CINEMA 4D and ZBrush 4
Уроки » 3d графика


Digital - Tutors Creating Game Weapons in CINEMA 4D and ZBrush 4
English | 2 hrs. 14 min. | Video: VP6 (.flv) 782x646 | Audio: MP3 44.1KHz mono | 758 MB




In this series of lessons we are going to go through the process of building and detailing a sword using CINEMA 4D and ZBrush.

When building 3D assets, the ability of your computer to manipulate those objects is limited, especially when dealing with very high resolution meshes. Because of this, we use 2D images, like normal maps, to simulate the high resolution detail in a way that we can more easily use. In this course, we will build a sword from scratch in CINEMA 4D. Once the base geometry is modeled, we will completely sculpt and paint the sword in ZBrush using a variety of techniques. To finish up, we will generate maps for the color and sculpted detail and use GoZ to quickly transfer all of the data back to CINEMA 4D. When you are done, you will have a better understanding of the workflow involved in building and sculpting high resolution props and set pieces with CINEMA 4D and Zbrush and creating useable assets from them.Project Files Included (121 MB)

Lesson Outline (17 lessons)


1. Introduction and project overview 1 min. 5 sec.



2. Creating the main blade shape 9 min. 54 sec.



3. Adding thickness to the blade 11 min. 26 sec.



4. Modeling the guard 6 min. 48 sec.



5. Building the grip 5 min. 44 sec.



6. Transferring geometry to ZBrush 4 min. 39 sec.



7. Sharpening and shaping the blade 5 min. 9 sec.



8. Adding irregularity to the blade 5 min. 58 sec.



9. Painting the blade 12 min. 39 sec.



10. Sculpting and painting the bony prongs 8 min. 37 sec.



11. Sculpting and painting the guard 13 min. 26 sec.



12. Detailing the pommel 8 min. 29 sec.



13. Detailing the grip 9 min. 1 sec.



14. Adding new geometry to the hilt 10 min. 7 sec.



15. Creating UV maps 9 min. 23 sec.



16. Transferring geometry and maps from ZBrush 7 min.



17. Making final material adjustments 5 min. 3 sec.


Product homepage:>>

Referral Link >>

Referral Link >>

Referral Link >>
  • 85
 (голосов: 1)

автор: Юрка599 | 13 декабря 2011 | | Просмотров: 1173 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Digital - Tutors Creating Next-Gen Game Assets in Maya
  • Digital - Tutors Creating Game Weapons with 3ds Max and Mudbox
  • Digital - Tutors Architectural Detailing in ZBrush
  • Digital - Tutors Creating Game Characters with ZBrush and TopoGun
  • Digital Tutors - Exaggerated Facial Modeling in Maya and ZBrush FULL
  • Digital - Tutors Creating Game Characters with Maya 2011 and ZBrush 4
  • DigitalTutors - Character Creation in Zbrush
  • Digital Tutors - Character and Scene Development in Maya and Mudbox 2010

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}