Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » Digital - Tutors Creating Game Characters with ZBrush and TopoGun

» Digital - Tutors Creating Game Characters with ZBrush and TopoGun
Уроки » 3d графика


Digital - Tutors Creating Game Characters with ZBrush and TopoGun
English | 2 hrs. 53 min. | Video: VP6 (.flv) 1280x720 | Audio: MP3 44.1KHz mono | 1.34 GB




In this course we're going to use ZBrush and TopoGun to convert a very high resolution female hero character into a lower resolution game-type model.

Sculpting applications like ZBrush are great for creating extremely detailed models, complete with surface texture and color. But to be able to rig, animate, or integrate these models into a game engine, we first have to convert the model to a much lower resolution. TopoGun is a great tool for taking our detailed meshes and allowing us to very intuitively redraw this new topology. In addition, it will allow us to project all of the mesh's detail onto maps. In this way we can use a lower resolution version of the model, while it still appears very detailed. We will start by preparing and exporting our dense meshes from ZBrush and then bring those into TopoGun as references. We'll use several tools in TopoGun to literally draw new base geometry right onto the high resolution meshes. We'll look at several of the tools available and how we can manipulate and change topology once it's been created. Once the topology is done, we'll create UVs for the new pieces and then generate maps for the detail and color information. Once we're done you'll have created your own game-type character from a very dense sculpt and you'll have the knowledge you need to repeat the process on your own creations.

Lesson Outline (21 lessons)


1. Introduction and project overview 1 min. 22 sec.



2. Preparing the sculpted boots 8 min. 23 sec.



3. Preparing the sculpted pants 6 min. 38 sec.



4. Preparing the sculpted arms 10 min. 2 sec.



5. Preparing the sculpted body 6 min. 34 sec.



6. Preparing the large belt 5 min. 32 sec.



7. Preparing the hair 5 min. 59 sec.



8. Creating new topology for the boots 11 min. 38 sec.



9. Creating new topology for the pants 10 min.



10. Creating new topology for the left arm 10 min. 55 sec.



11. Reusing geometry in creating topology for the right arm 4 min. 48 sec.



12. Creating new topology for the body 9 min. 18 sec.



13. Finishing the body topology 12 min. 48 sec.



14. Creating new topology for the belt 6 min. 45 sec.



15. Creating UVs for the arms 9 min. 56 sec.



16. Creating UVs for the body 10 min. 47 sec.



17. Finishing the UV layout 7 min. 27 sec.



18. Generating maps for the boots and legs 7 min. 37 sec.



19. Generating maps for the body and arms 5 min. 33 sec.



20. Assembling geometry and setting up materials 9 min. 32 sec.



21. Adding finishing touches to the model 12 min. 2 sec.


Product homepage:>>

Referral Link >>

Referral Link >>

Referral Link >>
  • 85
 (голосов: 1)

автор: Юрка599 | 25 февраля 2012 | | Просмотров: 1456 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Digital - Tutors Creating Game Characters with Maya 2011 and ZBrush 4
  • DigitalTutors - Character Creation in Zbrush
  • Digital Tutors Creating Facial Topology in Maya 2011
  • Digital - Tutors Creating Game Weapons in CINEMA 4D and ZBrush 4
  • CHARACTER CREATION FOR VIDEOGAMES – From Concept to Final Model (HD)
  • The Gnomon Workshop - Creature Modeling for Production
  • Digital - Tutors Creating Next-Gen Game Assets in Maya
  • Digital Tutors - Exaggerated Facial Modeling in Maya and ZBrush FULL

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}