Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » The Gnomon Workshop - Creature Texturing and Rendering for Production - Texturing Techni

» The Gnomon Workshop - Creature Texturing and Rendering for Production - Texturing Techni
Уроки » 3d графика
The Gnomon Workshop - Creature Texturing and Rendering for Production - Texturing Techni


In this DVD, Laurent reveals his techniques for creating the textures and shaders for the final stage of the creature modeling and texturing pipeline. Laurent shows how to create texture maps from scratch using a small library of different concrete and plaster textures. Using BodyPaint, he takes the cavity map from ZBrush and uses it as a guide to create the other maps for the creature. Laurent demonstrates how he experiments with one area of the body and then brings it to a near final stage before duplicating the maps and shaders for the rest of the creature using Photoshop® and Max. He then shows how to use BodyPaint to paint over the seams and finalize the textures. Finally, Laurent renders out separate passes and composites them together in Digital Fusion, discussing how this process allows better control of the final image and enables him to test the shaders for scene assembly and lighting.
Laurent Pierlot
Blur Studios

Laurent Pierlot is an alumnus of ESAAT in Roubaix, France and Supinfocom in Valenciennes. After finishing his student movie Baecktopur, which combined live footage mixed with 3D characters, he began working at SPARX in Vietnam as a modeling and lighting artist. He then worked at Attitude Studio in Paris for one year before joining Blur Studio in California as a character modeler and CG supervisor. At Blur, Laurent has worked on lighting, rendering and compositing on a number of projects including the game cinematics for BloodRayne 2, Area-51, The Punisher, Hellgate, Rise of Legends, Fantastic 4 and X-Men Legends.
Topics Covered:

Painting Texture Layers with Bodypaint
Creating Maps in Photoshop®
Duplicating Maps in Photoshop®
Creating Shaders with Brazil
Painting Seams with Bodypaint
Rendering Passes with Max/Brazil
Compositing with Digital Fusion
Chapters:

Creating the Map Folders, Collecting Textures
Importing the Mesh in BodyPaint 3D
Creating Maps in Photoshop, the Overall Look
Duplicating Shaders and Maps
Fixing Seams in BodyPaint 3D
Rendering and Presenting a Sample Still

| DF | 3.3 GB |


PASS: extrox.com

Download from Depositfiles: скачать с depositfiles.com
  • 85
 (голосов: 1)

автор: faracry | 7 июля 2009 | | Просмотров: 2364 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • The Gnomon Workshop - Creature Detailing for Production
  • The Gnomon Workshop - Creature Modeling for Production
  • The Gnomon Workshop - Material and Texturing Techniques with Ian Joyner
  • Gnomon Workshop-Creature Design with Aaron Sims [DVD] Vol.1
  • Gnomon Workshop-Creature Design with Aaron Sims [DVD] Vol.2
  • Creature Design with Aaron Sims Volume 2:
  • The Gnomon Workshop - Digital Sets 2: Lighting and Texture
  • The Gnomon Workshop - Character Modeling Techniques with Ian Joyner
  • Информация
     
    Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии в данной новости.


    Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}