Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » Gnomonology Ground Explosion

» Gnomonology Ground Explosion
Уроки » 3d графика
Gnomonology Ground Explosion


Ground Explosion
Chapter One: Emission, Instancer, Expressions
This tutorial demonstrates how to generate a volumetric ground explosion that is software rendered with cloud particles. Through the use of emitters, particles, fields, collisions, instancing, expressions, cloud shading, lighting, rendering and compositing, the effect is generated from scratch. In chapter one, we start by setting up the intial burst emission of debris. The particle instancer is then used, in conjunction with several expressions, to replicate, randomize and animate the debris geometry. All steps and settings are explained in detail, including how to remove collision jitter and control instanced behavior via particle speed...

Ground Explosion
Chapter Two: Smoketrail, Cloud Shader Set-Up
This tutorial demonstrates how to generate a volumetric ground explosion that is software rendered with cloud particles. Through the use of emitters, particles, fields, collisions, instancing, expressions, cloud shading, lighting, rendering and compositing, the effect is generated from scratch. In chapter two, we focus on the smoketrail, incandescence and glow. The debris particles emit our smoketrail using per-point emission rates, driven by the speed of the debris with expressions. Using PP attributes, the particleSamperInfo utility and the particle Cloud material, we then begin the initial set-up of the shader.

Ground Explosion
Chapter Three: Volume Surface Shading, Blob Map
This tutorial demonstrates how to generate a volumetric ground explosion that is software rendered with cloud particles. Through the use of emitters, particles, fields, collisions, instancing, expressions, cloud shading, lighting, rendering and compositing, the effect is generated from scratch. In chapter three, we finalize the look of the smoketrail and complete the effect. Surface shading is used to give our smoke a more volumetric appearance, allowing it to interact more accurately with scene lighting. We also compare the built-in noise to the use of animated procedural blob maps. As the last step, the explosion is rendered and composited with an optical post-filter and sound ffects.


| DF | 732 MB |


Download from Depositfiles: скачать с depositfiles.com
  • 85
 (голосов: 1)

автор: faracry | 11 июля 2009 | | Просмотров: 1764 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Gnomonology — Ground Explosion
  • Digital Tutors: Shading Networks in Maya
  • Gnomonology — Creating Rendering Sparks
  • Gnomonology — Bullets, Dust Hits and Debris
  • fxphd - hou101: Introduction to Houdini
  • Digital -Tutors nParticles in Maya 2009
  • Digital -Tutors Introduction to Dynamics in Houdini
  • Turbo Training: Advanced Visual Effects
  • Информация
     
    Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии в данной новости.


    Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}