Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » SOFTIMAGE Face Robot Full

» SOFTIMAGE Face Robot Full
Уроки » 3d графика
SOFTIMAGE Face Robot Full


The Autodesk® Face Robot® technology and service enables artists to create high volumes of realistic human facial animation quickly, for use with any 3D software workflow (Autodesk® Softimage®, Autodesk® Maya®, Autodesk® 3ds Max®, etc). Face Robot yields extremely good results for rendered and real-time applications.

Solve and Animate

o The head mesh is imported into Face Robot from a 3D application (such as Softimage, Maya or 3ds Max). This mesh can either be the game mesh or a high- resolution version of the game mesh that a normal map is typically derived from.

o The head mesh is “solved” using Face Robot. The solving process typically takes 15 minutes to produce realistic facial deformations. Animation can then be applied and the solve result tuned to reach the desired quality. Once a head is solved and tuned, large amounts of animation (either mocap or keyframe) can be applied to the head and refined quickly for export.

o. Animation is applied to the head, either via C3D motion capture data, keyframe animation, or both.

o The animation can be refined using shapes, custom rigging or any other method required.

o Now you’re ready to render. Export the final animation as a point cache file that can be used in Softimage, Maya or 3ds Max, etc. or choose one of our rig export options to convert the Face Robot solve to a bone or shape-based rig.

Export the Head Rig to Maya
Autodesk provides a plug-in for Maya that allows you to import a fully solved Face Robot head into Maya for animation. This process converts the Face Robot solve into a shape-based rig that mimics the look and feel of Face Robot, and allows Maya animators to create or refine the animation using the same control set as in Face Robot.


Password: RaubRitter


| DF | 455 MB |


Download from Depositfiles: скачать с depositfiles.com
  • 85
 (голосов: 1)

автор: faracry | 8 августа 2009 | | Просмотров: 2801 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Adam Dewhirst – Head modelling in Maya
  • Gnomonology — Intro to Keyframe Animation in Maya
  • The Gnomon Workshop - Head Modeling for Games in Autodesk Maya
  • Simply Maya - Orc Head Modelling and Texturing
  • Autodesk Maya 2010 32x64 bit+Docs
  • Learning Maya 2009 The Modeling & Animation Handbook
  • Softimage стала частью Autodesk
  • The Gnomon Workshop - Robot Design with Josh Nizzi
  • Информация
     
    Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии в данной новости.


    Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}