Software: 3ds Max 2009 and up Run Time: 7 hrs. 32 min., 4 discs Availability: Ships next business day
Learn a production workflow to creating organic cartoon characters and time-saving techniques to creating animation-friendly topology, exaggerating proportions, and adding appeal. Contains over 7.5 hours of project-driven training for artists learning the artistic processes of creating stylized cartoon characters as seen in animated feature films.
Popular highlights include:
* Working with Reference Art * Creating Animation-friendly Topology * Using Splines to Create Geometry * Attaching and Detaching Polygons * Adding Viewport Backgrounds * Exaggerating Proportions * Adding Detail Strategically * Bridging Polygonal Geometry * Creating Stylized Hair * Working with Multiple Pieces * Creating the Illusion of Detail * Cloning Geometry for Reuse * Building from Primitives * Using Extrude, Inset, and Bevel * Modifying Sub-objects * Working with Selections * Setting up Non-spherical Eyes * Previewing Smooth Geometry * Using the FFD Space Warp * Working in Symmetry * Adding Temporary Color to Objects * Simplifying Shapes * Troubleshooting Edge Flow * Sharpening Corners with Edges * Modeling Wrinkles into Clothing * Adding Seams to Cloth * Using FFD Modifiers * Creating Teeth * Capping Border Edges * Cloning Edges * Working with Groups * Adding Appeal
Lesson Outline:
1. Introduction and Project Overview 0:44 2. Adding Viewport Backgrounds 9:03 3. Starting the head 11:52 4. Creating a framework for the head 10:17 5. Continuing the head framework 10:01 6. Adding lip geometry 12:42 7. Building the nose area 8:07 8. Filling in the upper lip 9:26 9. Filling in the lower lip and cheek 10:02 10. Building the eye socket 10:07 11. Finishing the eye socket 7:01 12. Completing the forehead 8:58 13. Adding the neck 7:17 14. Adding the ear 9:29 15. Finishing the ear and back of the head 12:03 16. Filling in the top of the head 6:33 17. Building the nose 9:37 18. Adding detail around the lips 9:48 19. Modeling the lips 10:08 20. Adding the mouth interior 6:09 21. Building the teeth 7:19 22. Adding the gums 7:20 23. Modeling the tongue 11:23 24. Building the hair 13:00 25. Finishing the hair pieces 12:50 26. Placing hair and eyebrows 7:49 27. Creating a base for the body 15:54 28. Modeling the legs 14:02 29. Modeling the arms 13:08 30. Starting the hand 12:24 31. Finishing the hand 13:53 32. Shaping the lab coat 7:20 33. Adding seams to the shoulders of the coat 6:05 34. Building armbands 5:55 35. Adding a collar to the coat 8:40 36. Building the elastic band 7:12 37. Building pivot geometry with primitives 7:29 38. Creating trim pieces 14:09 39. Adding thickness to the coat 12:53 40. Adding pockets to the coat 10:18 41. Deforming the lab coat 9:50 42. Adding wrinkles to the coat 19:06 43. Building shoes and socks 13:46 44. Creating the eyes 8:40 45. Finishing the eyes 5:31 46. Adding the moles 6:58 Total Run Time: 7:32:37
Specifications Item #: MXT-1080 Software Requirement: 3ds Max 2009 and up Run Time: 7 hrs. 32 min., 4 discs Format: CD-ROM Platform: Mac / PC Availability: Ships next business day Weight: 0.45 lbs Сылки для скачивания:
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии в данной новости.
Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию.
Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}