Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » macProVideo Cubase 101: Core Cubase by Matthew Loel T.Hepworth

» macProVideo Cubase 101: Core Cubase by Matthew Loel T.Hepworth
Уроки » 3d графика
macProVideo Cubase 101: Core Cubase by Matthew Loel T.Hepworth




Cubase был одним из первых DAW. Начиная с 1,4 МБ на дискете в 1990 году, за два десятилетия Cubase вырос и продолжает быть одной из самых главных и значимых в музыкальном производстве DAW (цифровой аудио-миди рабочей станцией), создающей удивительную музыку. Видеокурс для новичков и продвинутых пользователей - Мэтью исследует Тайны этого великолепного DAW, оптимизирование рабочих процессов,советы и рекомендации и водит нас сверху донизу по изучению этого удивительного программного обеспечения музыкального производства.Matthew Loel T.Hepworth - это тот парень, который не только знает Cubase, он пишет программу, но также может научить желающих этому весело и информативно, Мэтью является непревзойденным мастером по Cubase.



Производитель: macProVideo

Год выпуска: 2009

Язык: английский

Страна: USA

Жанр: Tutorial

Продолжительность: 351 minutes (5h.51m.)

Размер: 956 MB



Содержание:

Chapter 1: Intro to Cubase, Projects & Tracks



Section 1: Introduction, Installation & Setup

01. Introducing Matthew Loel T. Hepworth

02. Intro to the Course

03. Installation and the Dongle

04. Putting Cubase in the Dock

05. Launching Cubase for the First Time

06. Assigning Your Audio Interface

07. Assigning your MIDI Interface

08. Starting your first Cubase Project Properly

09. Why Use Proper Project Management

10. Project Setup bezxlama



Section 2: The Project Window

11. Configuring the Project window

12. The 3 Project Window Columns

13. Explanation of the Transport Panel



Section 3: Making Tracks

14. Theory of Tracks

15. The 3 Most Common Track Types

16. Recording Your First Instrument Track

17. Recording Your Second Instrument Track

18. Recording Your First Audio Track

19. Recording Your Second Audio Track

20. MIDI Tracks vs. Instrument Tracks



Chapter 2: Cubase Fundamentals



Section 4: Conventions of Cubase

21. Transport Controls and the Numeric Keypad

22. The Left and Right Locators

23. Undo, Redo, and History

24. Using Control-Click vs Right Click

25. Using the Metronome (CLICK)

26. Setup the Auto Save

27. A Note about Monitoring

28. Using the Help Documents



Section 5: Cubase Rudiments

29. The Cubase Tools

30. Snap ON OFF

31. Zooming IN OUT UP DOWN

32. Autoscroll



Section 6: The Cubase Mixer

33. What is the Cubase Mixer

34. Getting to the Mixer

35. Function Button Snafus

36. The Simple Mixer

37. The Master Fader

38. The Extended Mixer

39. The Mixer and Project Window Relationship

40. Hide Show Track Types

41. Individual Track Parameter Views



Chapter 3: Recording Fundamentals



Section 7: Cubase Recording Operations

42. Achieving a Mouseless Recording Workflow

43. The Event Info Line and Overview

44. Track Control Settings

45. Customizing the Metronome

46. Cycle Recording

47. Dealing with Event Overlaps

48. Project Tempo and Tempo Track

49. Project Time Signature and Signature Track

50. Project Markers and Marker Track

51. Using the Arranger Track

52. Using the P and Shift G Commands

53. Select All vs Select All Events



Section 8: Recording Instrument & MIDI Tracks

54. Recording an Instrument Track

55. Cycle Recording

56. Overlapping MIDI Events

57. Over Quantize

58. Copying MIDI Events, Option Drag & Repeats

59. Transposing Events

60. Changing Event Colors



Section 9: Recording Audio Tracks

61. Turn Off Your Speakers and Use Headphones

62. Start Recording on Measure 2 Not Measure 1

63. Recording Audio

64. Cycle Recording with Audio

65. Overlapping Audio Events

66. Stacked 2 Record Mode

67. Using Alternating Tracks

68. Punch IN Punch OUT recording



Chapter 4: Editing Recordings and Projects



Section 10: Editing Instrument and MIDI Tracks

69. The Key Editor

70. The Controller Lane

71. The Drum Editor

72. The Score Editor Briefly

73. Using the In-Place Editor

74. Using the Dissolve Part Command

75. Creating MIDI Notes without a MIDI Keyboard

76. The Undo Quantize Command

77. Using Iterative Quantize

78. Using Part to Groove

79. Freezing Instrument Tracks



Section 11: Editing Audio Tracks

80. The Concept of Non-Destructive Editing

81. When and How to Use Crossfades

82. Slide Editing

83. Using the Fade Handles

84. Don’t Use Normalize

85. Vari-Audio Editing

86. Extracting MIDI from Audio Tracks

87. Vari-Audio on a Stacked Track



Section 12: Editing Projects

88. Editing the Tempo Track

89. Editing the Signature Track

90. Editing the Arranger Track

91. Making and Using Folder Tracks

92. Setting up Multi-Track Multi-Input Projects

93. Importing Audio CDs

94. Creating Your own Key Commands

95. Using the Event Zoom Controller



Section 13: The Pool

96. The Concept of The Pool

97. Using Insert into Project

98. Find Resolve Missing Audio Files

99. Minimizing Files

100. Emptying the Trash

101. Prepare Archive vs. Backup Project Command



Chapter 5: Effect, Automation and Mixdown



Section 14: Channel Settings, EQ and Effects

102. Buffer Setting Considerations

103. The Channel Settings Window and Signal Flow

104. Applying Insert FX

105. Reordering and Copying Insert FX

106. Applying EQ and EQ Presets

107. Using Track Presets

108. FX Channel Tracks and Send FX

109. Channel Settings in the Object Inspector

110. Copying and Pasting Channel Settings

111. Global Bypass Buttons

112. Freezing Audio Tracks

113. Group Channel Tracks



Section 15: Automation

114. The Concept of Mix Automation

115. READ and WRITE Automation Controls

116. Editing Automation Data

117. The 3 Automation Modes

118. Show Used Automation

119. Drawing Your own Automation Data

120. Master Fader Automation

121. Post Automation Volume Editing



Section 16: Mixdown: The Final ‘Done Here’

122. Monitoring the Master Fader Clip Light

123. Adding Mastering Insert FX

124. To Dither or Not to Dither

125. Setting Left and Right Locators for Mixdown

126. Audio Mixdown for High Bit Rate Audio Files

127. Audio Mixdown for Audio CD

128. Audio Mixdown for MP3

129. Batch Export

130. Backup and Goodbye



Качество: DVD Rip

Формат: MOV

Видео кодек: QuickTime

Видео: DVD Rip • Format: MOV






  • 0
 (голосов: 0)

автор: asmodeus | 10 февраля 2010 | | Просмотров: 1108 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • FL Studio XXL v8.0.2
  • Cool Record Edit Pro 7.3.1
  • Noesis - Source Machinima Cinematography
  • MP3 Convert Master 1.0.1.309
  • Отличный проигрыватель мультимедиа файлов jetAudio 7.1.7 (RUS)
  • Vintage Recording Equipment
  • After Effects CS4 Essential Training
  • Lynda.com Premiere Pro CS4 Essential Training

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}