A comprehensive guide to getting started with RenderMan for Maya
$45.99
Software: RenderMan for Maya 2.0 Run Time: 5 hrs. 50 min., 2 discs Availability: Ships next business day
Digital Tutors Introduction to RenderMan for Maya 2.0
Give your work a visual edge. Learn production tested techniques and begin creating cinematic-quality imagery using Pixar's award-winning technology. Contains nearly 6 hours of project-based training. Perfect for new and intermediate artists.
Includes a RenderMan for Maya 2.0 Eval!
Popular highlights include:
* Rendering Displacements * Lights and Shadows * Reflections and Refractions * Motion Samples * Bokeh * Caustics * Point Cloud Based Occlusion * Depth of Field Effects * Global Illumination * Color Bleeding * Creative Uses for CSG * Rendering Fur * Sigma Hiding * Curve Rendering * Image Based Lighting * Sub-Surface Scattering * RenderMan Texture Baking * Custom Passes * Custom Shaders * RenderMan Overview
Lesson Outline: ? 1. Introduction and project overview 1:33 2. Loading the RenderMan plugin and rendering 5:57 3. Rendering the images in different ways 6:20 4. Working with the Shared Geometric Attributes Node 5:17 5. Working with Maya shader networks 9:57 6. Using Displacements 3:26 7. Rendering ZBrush displacement maps 5:41 8. Different ways to use shadows 5:11 9. Raytraced shadows 4:02 10. Reflections 7:16 11. Controlling reflections with trace sets 4:07 12. Refractions on objects 4:36 13. Depth of Field effects 5:36 14. Motion factor 5:11 15. Bokeh effects 5:48 16. Motion blur 5:25 17. Shutter opening 8:12 18. Camera blur 2:42 19. Motion samples 3:50 20. Rendering particles 6:50 21. Constructive Solid Geometry 10:57 22. Rendering Paint Effects with shadows 5:07 23. Rendering Maya Fur and Sigma Hiding 4:27 24. Using curves as render objects 5:09 25. Introduction to Sub-surface Scattering 8:12 26. Alternative Sub-surface Scattering workflow 8:04 27. Creating caustic effects 13:56 28. Global Illumination 7:09 29. Occlusion effects 7:03 30. Baking global illumination to textures 5:53 31. Point Cloud Based Occlusion 5:54 32. Color bleeding 5:20 33. Baking textures 3:42 34. Creating multiple passes in OpenEXR format 7:04 35. Reading output statistics 2:33 36. Writing your own constant shader 9:48 37. Writing your own noise shader 9:23 38. Writing your own diffuse shader 7:27 39. Creating a custom displacement shader 8:10 40. Creating a custom light shader 9:21 41. Conclusion 3:46 Total Run Time: 5:49:37
Specifications Item #: RMB-000 Software Requirement: RenderMan for Maya 2.0 Run Time: 5 hrs. 50 min., 2 discs Format: CD-ROM Platform: Mac / PC Availability: Ships next business day Weight: 0.30 lbs
Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию.
Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}