Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » Tutorial ZBrush Image Plane 3 +Plugin

» Tutorial ZBrush Image Plane 3 +Plugin
Уроки
Tutorial ZBrush Image Plane 3 +Plugin

Tutorial ZBrush Image Plane 3 +Plugin | 96Mb

Image Plane 3 provides an easy way to load images into ZBrush for use in texturing, either using ZProject brush polypainting, or with Projection Master as in the Texturing with Photo Reference tutorial .

* For ZProject polypainting, quickly change the background Image without leaving Edit mode.

* For Projection Master texturing, Image is automatically wrapped onto your model.


INSTALLATION

The zip contains:
ImagePlane_readme.txt - the readme file
ImagePlane3.zsc - the plugin file

Unzip the zip file and place the ImagePlane3.zsc in your ZBrush 3 ...ZStartup\ZPlugs folder.
Restart ZBrush. You should now have an Image Plane subpalette in the Texture palette, with a LoadImage button, ImgSize, Shift H, Shift V and Model Opacity sliders. Shift-click the LoadImage button for help.


HOW IT WORKS

Click the LoadImage button to create an image plane. If a texture is selected that image will be used, otherwise you will be asked to choose an image file.

If a model is in Edit/Transform mode then the plane will be placed behind the model (for example, for ZProject brush polypainting). If Projection Master is in use, the plane will be wrapped onto the model and adjustments can be made using Edit Move mode or the gyro.

Use the ImgSize slider to adjust the size of the image as a percentage of document size. For polypainting with the ZProject brush the slider value should be changed before loading an image.

The Shift H and Shift V sliders adjust a background Image when a model is in Edit mode. They have no effect in Projection Master.

The Model Opacity slider is for adjusting the opacity of a model against a background Image used as reference for sculpting. It can be used with subtools. Simply adjust to the desired level. The Fast Shader material works well with model opacity.

The RePos button will store a model's position for recall later. Shift+click the button to store, click to recall the position.

Описание подробной установки на русском языке можно найти в архиве!!!
Pass-Asmodeus

  • 0
 (голосов: 0)

автор: asmodeus | 15 марта 2010 | | Просмотров: 1786 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • 3D MAX Model - Batmobil
  • Simply Max-Goblin Head Modelling Tutorial 3DS Max
  • 3D. Model plane IL 76TD
  • Tutorial ZBrush Zapplink +Plugin RUS
  • Photorealistic Male Tutorials - ZBrush Training
  • PhotoSculpt Textures v1.01
  • CodeCanyon - jQuery Image Slider Plugin
  • Creating the Spoiled Princess Fashion Poster

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}