Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » Digital -Tutors Rendering Interiors in XSI

» Digital -Tutors Rendering Interiors in XSI
Уроки » 3d графика
Digital -Tutors Rendering Interiors in XSI


A complete guide to rendering interior sets with XSI

$59.99

Software: XSI 6.0 and up (XSI 6.02 is required to open project files)
Run Time: 4 hrs. 5 min., 2 discs
Availability: Ships next business day

Digital -Tutors Rendering Interiors in XSI
Learn a time-saving workflow to rendering interior sets and production-tested mental ray techniques that can be used for Film, Games, and Architectural Visualizations.
Contains 4 hours of project-driven training. Ideal for intermediate artists.

Popular highlights include:

    * Emitting Photons from Light Sources
    * Fine-tuning Global Illumination Results
    * Smoothing Global Illumination Results with Final Gather
    * Using Architectural Materials in XSI
    * Overriding Photon Properties
    * Adding Realism with Ambient Occlusion
    * Utilizing Multi-bounce Final Gather as GI Alternative
    * Outputting Images to 32-bit .EXR Format
    * Modifying Geometry for Optimal Global Illumination
    * Setting up Render Passes in XSI
    * BSP Memory Optimization Techniques
    * Using Custom XSI Shaders
    * Compositing Rendered Passes in External App
    * Adjusting Exposure Settings

Lesson Outline:
 
1. Introduction and project overview 1:47
2. Identifying key points to be aware of when approaching lighting in XSI 5:26
3. Creating the primary light source for a daytime render 8:43
4. Adding textures to the floor and creating an outside environment 10:24
5. Creating a photon casting light and adding rough Global Illumination 13:39
6. Adding glossy reflections to the floor and altering its photon interaction properties 8:44
7. Adding Final Gather to the scene to smooth out the Global Illumination result 7:16
8. Modifying the room?s geometry in order to get a cleaner Global Illumination result (part 1) 10:56
9. Modifying the room?s geometry in order to get a cleaner Global Illumination result (part 2) 17:17
10. Modifying the room?s geometry in order to get a cleaner Global Illumination result (part 3) 11:00
11. Assigning and adjusting the materials for the couch and chair 12:07
12. Creating realistic glass and chrome materials for the coffee table 9:41
13. Controlling how lights and photons interact with translucent surfaces 9:51
14. Creating and adjusting the materials for various smaller objects in the living room 10:53
15. Altering the room?s geometry to extend the floor into the hallway 7:43
16. Using BSP diagnostics to control the scene?s render performance 12:57
17. Fine-tuning the overall lighting in the scene 14:32
18. Creating an ambient occlusion pass to enhance shadowed detail 10:52
19. Using directional ambient occlusion to simulate more realistic soft shadows 13:16
20. Using the Render Manager to set up final image output 9:40
21. Using an external image editing application to make final adjustments to rendered frames 9:12
22. Resetting your XSI scene in preparation for a nighttime light setup 7:19
23. Setting up the lamp as the room?s primary light source 5:04
24. Adding primary and secondary final gather rays to simulate the effects of global illumination 16:37
Total Run Time: 4:04:55

Specifications
Item #: XST-1006
Software Requirement: XSI 6.0 and up (XSI 6.02 is required to open project files)
Run Time: 4 hrs. 5 min., 2 discs
Format: CD-ROM
Platform: Mac / PC
Availability: Ships next business day
Weight: 0.35 lbs
Сылки для скачивания:
Vip-File
CD1
CD2
sms4file.com
CD1
CD2


  • 68
 (голосов: 3)

автор: pawel | 16 марта 2009 | | Просмотров: 2958 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Digital -Tutors Introduction to mental ray in 3ds Max
  • Digital -Tutors Introduction to mental ray in 3ds Max
  • Digital -Tutors Introduction to mental ray in Maya 2009
  • Digital -Tutors mental ray in XSI
  • DT Introduction to Renderman for Maya 2.0
  • Digital -Tutors Rendering Techniques in XSI
  • Digital Tutors - Rendering Interiors in CINEMA 4D
  • Digital -Tutors Introduction to Mantra in Houdini

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}