Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » 3D графика » Digital - Tutors Creative Development: Guerilla Lighting and Rendering Tactics in Maya with Ed Whetstone

» Digital - Tutors Creative Development: Guerilla Lighting and Rendering Tactics in Maya with Ed Whetstone
3D графика


Digital - Tutors Creative Development: Guerilla Lighting and Rendering Tactics in Maya with Ed Whetstone
English | 3h 04m | Video: VP6 (.flv) 1280x720 15fps 600Kbps | Audio: MP3 44.1KHz 96Kbps 1ch




In this collection, we will tackle a lighting challenge with small-scale production needs in mind.

Intended for small-scale productions, this series of lessons walks through one lighting and rendering workflow that introduces new tools, techniques, and workarounds. We will exploit the environment-sampling power of portal lights, build a fake GI solution with projected light fields, and use MEL scripts to automate tedious tasks. These methods won’t work for every scenario, but they can be very useful tools for the guerilla CG filmmaker.

Lesson Outline (13 lessons)


1. Introduction and Project Overview 1 min. 6 sec.



2. Gamma Correction and Linear Workflow 8 min. 19 sec.



3. Portal Lights for Indirect Sky Lighting 5 min. 53 sec.



4. Render Settings 6 min. 4 sec.



5. Creating a Fake Sky 14 min. 31 sec.



6. Creating Fake Ambient Lighting 12 min. 5 sec.



7. Introducing the Art Deco Train Station 7 min. 55 sec.



8. Lighting up the Windows 11 min. 56 sec.



9. Creating Direct / Indirect Lighting with Portals 15 min. 24 sec.



10. Faking GI with ambient-occluded light fields 35 min. 9 sec.



11. Faking Glossy Reflections with env_blur 33 min. 24 sec.



12. Setting up the Final Renders 22 min. 45 sec.



13. Compositing Overview and Final Thoughts 10 min. 16 sec.


Product homepage:>>

Referral Link >>

Referral Link >>

Referral Link >>
  • 0
 (голосов: 0)

автор: Юрка599 | 30 августа 2011 | | Просмотров: 910 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Digital - Tutors Creative Development: Guerilla Lighting and Rendering Tact ...
  • Maya 2011 Lighting and Rendering In Mental Ray
  • Digital -Tutors Introduction to Lighting in 3ds Max
  • Digital - Tutors Introduction to Lighting in Maya 2012
  • Digital - Tutors Creative Development: Realistic Skin Shading, Lighting, an ...
  • The Gnomon Workshop - Digital Sets 2: Lighting and Texture
  • Digital -Tutors Introduction to Lighting in 3ds Max
  • Digital - Tutors Automotive Rendering with HDR Light Studio and Maya

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}