Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » Digital - Tutors Creative Development: Motion Flow Rigging in Maya with Farley Chery

» Digital - Tutors Creative Development: Motion Flow Rigging in Maya with Farley Chery
Уроки » 3d графика


Digital - Tutors Creative Development: Motion Flow Rigging in Maya with Farley Chery
English | 7 hrs | flv 1286kbps | 1280x720 15fps | mp3 96kbps | 2.2Gb




In this series of lessons, learn the process of rigging with an emphasis on fluidity and natural motion.

In this course, Farley Chery will be introducing extraordinary new rigging concepts to help animators achieve natural fluidity in our body movement. He will cover different theories and methods used in combination to give natural articulation that occurs during body movement. The artist will explain the theory and reasoning through the rig development process. This leads into the creation of an innovative shoulder setup, based on the postion of the elbows mimicking the proper actions of human anatomy, which uses the concepts covered to make it intuitive to use in both FK and IK systems. This implementation of a remarkable no flip knee setup, which is used to create an automatic hip system, magically orients itself to the average position of the knees allowing for quick and natural poses for the character. This course is concluded by building a squash and stretch nSpine and an easy method for creating spine twists. These revolutionary methods come directly from the artist and can not be found anywhere else.

Lesson Outline (34 lessons)


1. Introduction to the course 1 min. 28 sec.



2. Introduction to the model and the end results 8 min. 31 sec.



3. Theory section: programming nodes 8 min. 10 sec.



4. Theory section: faux constraints 8 min. 14 sec.



5. Theory section: interdependent systems 10 min. 47 sec.



6. Creating the broken dependency loop for the auto shoulder 15 min. 3 sec.



7. The dependency system 13 min. 35 sec.



8. Finishing the automatic setup 11 min.



9. Adding in the IK handles 14 min. 32 sec.



10. Building the IK switches 10 min. 50 sec.



11. Cleaning up the auto clavicle interface 19 min. 18 sec.



12. Theory: Pose space tools 17 min. 6 sec.



13. Pose space vs. Twist knee control 4 min. 43 sec.



14. Building the legs 18 min. 58 sec.



15. Fixing the reversed controls for the legs 12 min. 56 sec.



16. Cleaning up the leg interface for export 13 min. 57 sec.



17. Importing and setting up our invisible legs 17 min. 43 sec.



18. Setting up the auto swivel on the hips 15 min. 28 sec.



19. Continuing with the auto swivel functionality 17 min. 35 sec.



20. Adding the other two axis to our automatic setup 9 min. 50 sec.



21. Creating a better solution to measure distance 11 min. 18 sec.



22. Dual constraints, exploring and resolving the issues 10 min. 24 sec.



23. Cleaning up the system and creating a hierarchy 15 min. 56 sec.



24. The auto hip switch 12 min. 14 sec.



25. Re-exploring the wheel and swivel: a better solution 16 min. 23 sec.



26. Starting the nSpine 8 min. 14 sec.



27. Adding stretchy functionality to the nSpine 12 min. 50 sec.



28. Completing the last steps to adding in stretchiness 12 min. 49 sec.



29. A new method to add rotation to a spine 7 min. 42 sec.



30. Uniting the leg system and the spine 25 min. 57 sec.



31. Wrapping up the legs and spine, looking at limitations and issues 14 min. 46 sec.



32. Finalizing the rig 10 min. 35 sec.
a href="http://cashtube.ru/1415/33259/" target="_blank">


33. Bonus lesson: tying the theoretical rig into a model 11 min. 24 sec.



34. Bonus lesson: a quick explanation of the head controls 8 min. 42 sec.


Product homepage:>>

Referral Link >>

Referral Link >>

Referral Link >>
  • 0
 (голосов: 0)

автор: Юрка599 | 30 августа 2011 | | Просмотров: 1028 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Digital - Tutors Creative Development: Enhanced IK Animal Rigging with Farl ...
  • Digital Tutors - Character Rigging for Production in Maya 2011
  • Digital -Tutors Cartoon Character Rigging in Maya
  • Digital -Tutors Introduction to Character Development Kit in XSI
  • Digital -Tutors Creature Rigging in Maya Insects
  • Digital Tutors - Character Rigging for Production in 3DS Max 2010
  • Digital -Tutors Character Setup in Maya
  • Digital - Tutors Introduction to Character Rigging in CINEMA 4D

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}