Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » CGWorkshop – Modern Game Art - Weapons

» CGWorkshop – Modern Game Art - Weapons
Уроки » 3d графика


CGWorkshop – Modern Game Art - Weapons
English | Video: .mp4 | 3.5 hours | Resolution: 1280x720 (H264) | Audio: AAC 1411kbps | 486.2 MB




Course Overview

Fresh from 5 years of working on Star Wars: The Old Republic, EA Bioware's Jon Rush helps you hone your sculpting skills on a piece of awesome weaponry in this short 3 week online workshop. Building a great weapon can be different to creating a character or creature. EA Bioware's Jon Rush helps you hone your sculpting skills on a piece of awesome weaponry. Bring your passion for 3D and perfect your weapon creation skills. This workshop is open to all 3D modelling applications (Max, Maya, XSI, etc...), and takes advantage of ZBrush to push the work to the next level.

This course is suitable for artists of all levels. Different concept weapons will be available for students of Beginner, Intermediate and Advanced ability, so you can work to a level that suits your experience.

As you create your own model in the class, we'll cover the principles of hard surface modelling, and how to deal with hard surface shapes in Zbrush. We'll look at detailing and low-poly modelling, baking, texturing and finally viewing your work in Marmoset.

So if you're short on time but you want to get the most from the time you have, let Jon help you create a great piece by giving you constant information, feedback and encouragement.

"I think I've learned more about 3D for games in the last three weeks than I did in a year at college."

- Kevin Fawcett, student July 2011

Week by week outline

Lesson Outline (28 lessons)

Introduction



The basic principles of hard surface modeling



Week 1


01 Low poly basics



02 how to see results



03 Poly structure for smoothing



04 reinforcing edges for smoothing



05 creating indentations in sub-D



06 Sub-D poly model to ZBrush



07 Reference planes in ZBrush



08 Shadow Box in ZBrush



09 Cut Brushes in ZBrush



10 Cut Brushes and Shadow box to sharpen edges



11 Extract geo and ad edge loops to extruded in ZB


Concepts introduced

Basic principles of hard surface modeling

Homework - Students pick a concept weapon, and begin modeling

Week 2



Week 2 Lesson Notes




01 Remesh in ZBrush



02 Alphas in ZBrush



03 Projection Master in ZBrush



04 positiong alpha on pistol grip



05 Conform or wrap one object to another in ZBrush



06 Dents and dings and weathering in ZB



07 MORE Dents and dings and weathering in ZB



08 Retopolizing in Topogun


Modeling continues

Detailing introduced

Hard surface shapes in ZBrush

Principles of low poly modeling

Homework - Finish your high and low poly models

Week 3



Week 3 Lesson Notes




01 Unwrapping and editing UVs in Max



02 UV Master in ZB



03 Cage Adjustments



04 xNormal No.1



05 xNormal No.2



06 Specular component in Photoshop



07 Diffuse Map in Photoshop



08 Marmoset



09 Normals Map details Photoshop+xNormal


Principles of UV mapping

Principles of creating bakes

How to turn bakes into textures

How to view your work in Marmoset

Homework - UV the model, finish textures, and post at least one beauty shot from Marmoset

Student requirements

Poly modeling app (Maya, Max, XSI, etc...)
ZBrush 3.5r3 or higher
Photoshop
XNormal (free app)
Marmoset (free app)

Excersize Files



Product homepage:>>

Referral Link >>

Referral Link >>

Referral Link >>
  • 85
 (голосов: 1)

автор: Юрка599 | 11 декабря 2011 | | Просмотров: 1547 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Sculpting Hard Surfaces, Armor and Repetitive Patterns
  • The Gnomon Workshop - Creature Head Modeling
  • CHARACTER CREATION FOR VIDEOGAMES – From Concept to Final Model (HD)
  • The Gnomon Workshop - Hard Surface Shading and Texturing
  • Eat3D - ZBrush Hard Surface Techniques 2 [2011, ENG]
  • CG.TUTSPLUS: How to Create a Video Game Dumpster: The Complete Current-Gen ...
  • Character Creation For Videogames - From Concept to Final Model
  • The Gnomon Workshop - Creature Detailing for Production

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}