Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » Digital - Tutors Animation Retargeting Techniques in Maya

» Digital - Tutors Animation Retargeting Techniques in Maya
Уроки » 3d графика


Digital - Tutors Animation Retargeting Techniques in Maya
English | 1 hrs. 14 min. | Video: VP6 (.flv) 1280x720 | Audio: MP3 44.1KHz mono | 474 MB




In this set of Maya tutorials you will learn a variety of techniques for retargeting animation to save time building animation assets.

We’ll start by learning how Maya’s Trax Editor can be used to retarget animation. We’ll then take another approach and utilize MEL to accomplish the same thing. Finally, we’ll work with Maya’s intuitive Human IK toolset to retarget from a performance-captured animation to a custom skeleton. We’ll also cover techniques for optimizing and correcting animation after it has been remapped. By the end of this set of tutorials, you will be familiar with several tools you have at your disposal for re-purposing animation, to, ultimately, save production time.

Lesson Outline (09 lessons)


1. Introduction and project overview 1 min. 24 sec.



2. Retargeting animation with Maya's Trax Editor and Character ... 9 min. 14 sec.



3. Transferring animation from the source to the target 9 min. 25 sec.



4. Modifying the remapped animation 9 min. 49 sec.



5. Transferring animation with basic MEL 14 min. 28 sec.



6. Separating the target rig from its source 8 min. 11 sec.



7. Retargeting with Maya's Human IK tools 4 min. 21 sec.



8. Preparing skeletons for Characterization 12 min. 24 sec.



9. Retargeting with Maya's Character Controls UI 5 min. 22 sec.


Product homepage:>>

Referral Link >>

Referral Link >>

Referral Link >>
  • 85
 (голосов: 1)

автор: Юрка599 | 31 декабря 2011 | | Просмотров: 1692 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Digital - Tutors Maya to MotionBuilder Integration
  • The Gnomon Workshop — Pipelines for Video Game Animation
  • Digital - Tutors Beginner's Guide to Animation in Maya 2011
  • Learning Maya 2009 The Modeling & Animation Handbook
  • Gnomonology — Intro to Keyframe Animation in Maya
  • Digital -Tutors Animation Layers in Maya
  • Digital - Tutors Exploring Animation Principles in Maya 2011: Pose to Pose ...
  • Digital - Tutors Exploring Animation in Maya 2011: Climbing A Wall

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}