Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » SimplyMaya - Interior Scene Modeling

» SimplyMaya - Interior Scene Modeling
Уроки
SimplyMaya - Interior Scene Modeling

SimplyMaya - Interior Scene Modeling | 1.07 GB

Tutorial ini ditujukan untuk pengguna Maya menengah. Anda akan mulai dengan menyiapkan referensi gambar Anda dan kemudian mulai pemodelan, menggunakan kedua poligon dan nurbs untuk memblokir bentuk yang benar, dan ukuran objek. Beberapa alat yang digunakan dalam pemodelan mengusir bagian penutup wajah, alat memotong wajah dan membagi poligon untuk beberapa nama. Setelah selesai pada bagian model kita akan beralih masuk ke layout UV, yang mengambil semua model geometri dan mengubahnya menjadi peta datar untuk menerapkan pintable tekstur pada mereka dalam program lukisan. Anda akan belajar bagaimana untuk memberikan warna pada geometri untuk membuat peta planar serta alat-alat seperti memindahkan dan menjahit uv's.

Texturing begins after all the uv's are laid out and have a flat map for painting. In a paint program you will learn how to use layers as well as many of the painting options to achieve the correct colors and textures of the objects in your scene. After we get the correct colors on our set we will start to add lights so we can see and understand how both textures and light affect each other. In this part of the tutorial you will learn texturing techniques like bump/spec maps, as well as how to use some of the built in shaders in Maya.

We then cover lots of different lights such as making a main light and fill light. After we have achieved a nice look on both our textures and first few lights we will start adding more light sources to really add all the true highlights and shadows. These light details will be done by using more point lights with decay as well some negative lights to fake shadows in certain areas which will be light-linked to only certain geometry. In the last few sections we go a bit more into the bump map for the sofa as well as creating a Paint effects tree for the final rendering.

  • 0
 (голосов: 0)

автор: asmodeus | 11 марта 2010 | | Просмотров: 1131 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Luxology Modo 401 Splash Kit Mac OSX
  • Electric Image Animation Studio 8.0
  • Greyscale Gorilla's - HDRI Light Kit Pro
  • Digital Tutors - Character and Scene Development in Maya and Mudbox 2010
  • Making It Look Great 3
  • Digital-Tutors 3D Texturing in Photoshop & Maya
  • Simply Maya - Orc Head Modelling and Texturing
  • Unwrella, the automatic and optimal unwrapping plug-in, is now available fo ...

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}