Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » Skuuma Training Videos - Furniture in Modo

» Skuuma Training Videos - Furniture in Modo
Уроки
Skuuma Training Videos - Furniture in Modo

Skuuma Training Videos - Furniture in Modo | 297Mb


Furniture Series: Primitives
Learn how to design furniture in modo.
In this video we look at developing objects from primitive shapes and how to refine these shapes using techniques for editing subdivision surfaces.
We then design a chair by taking a primitive shape and manipulating it to produce a number of different design variations.

Furniture Series: Curves
In this video we look at ways of modelling a chair with a curved tubular construction.
There are many ways that curves can help you in modo and we look at a number of different ways of working with
them so that you will be able to approach modelling a piece of furniture designed in this way.
We then model such a chair utilising many of these techniques and combine them with some standard subdivision surface modelling techniques.

Furniture Series: Profiles

Working from profile shapes is a very powerful way of developing interesting three dimensional forms.
modo provides you with a number of ways of approaching working in this way and in this video we cover using geometry, curves and 2D files imported from Photoshop.
We then create a chair in this way by extruding the profile and editing the resulting object with falloffs

Furniture Series: Soft Objects
Create soft surfaces in modo.
Creating models that appear soft is always a challenge and in this video we look at two ways of achieving it.
First we look at mesh sculpting to create organic forms and then we look at how to use displacement maps to create surfaces that
would be impossible to model. To achieve the second requires us to UV our model and also work with tillable textures which we investigate by utilising Photoshop and imageSynth.

  • 0
 (голосов: 0)

автор: asmodeus | 16 марта 2010 | | Просмотров: 1303 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Skuuma Training Videos - Furniture in modo
  • Luxology Training Videos - Subdivision Surface Modeling (in modo)
  • Luxology Training Videos - modo 401 Spotlight Video
  • Luxology Training Videos - Shadertree Essentials
  • Modeling a Mountain Bike in modo 401 - Series II
  • Luxology Training Videos - Concept Car
  • Luxology Training Videos - Architectural Interior Lighting and Rendering (i ...
  • Modo Mountain Bike Tutorial Series II - Animating and Texturing

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}