Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » Digital - Tutors Architectural Detailing in ZBrush

» Digital - Tutors Architectural Detailing in ZBrush
Уроки » 3d графика




Digital - Tutors Architectural Detailing in ZBrush
English | WMV4 792x656 | MP3 64 Kbps | 1.27 GB




In this course, we will learn teachniques for interior/exterior architectural detailing in ZBrush

Building and detailing environments can be a time consuming process. To finish your models, you might need to create texture maps, either derived from photos, procedurally generated or hand painted. Adding higher resolution detail, like bricks or stone, to your interior and exterior models can be challenging as well. ZBrush can make this process a little bit easier. We'll start by creating a seamless brick texture that we can apply to our geometry. We'll look at using the Projection Master to quickly add detail to our models. We'll use Noise to interactively dial in some specific patterns, like a knockdown wall texture. We'll also look at building individual elements using primitive geometry that we can then append to our model. Once you're done, you'll have a better understanding of some of the tools you can use to detail your environments in ZBrush and a few ideas to get you going.

Lesson Outline (12 lessons)

1. Introduction and Project Overview


2. Creating a seamless brick texture


3. Applying seamless alphas using stencils


4. Adding the brick deformation and noise


5. Building the window arch from primitive geometry


6. Sculpting and painting the window arch


7. Building the columns with projection master


8. Assembling the door


9. Adding texture to the ceiling tiles with noise


10. Adding a knockdown texture and chair rail to the wall


11. Adding tile to the floor


12. Appending elements and adding detail to the cornice


Product homepage:>>

Referral Link >>

Referral Link >>
  • 0
 (голосов: 0)

автор: Юрка599 | 15 августа 2010 | | Просмотров: 1358 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • DigitalTutors - Character Creation in Zbrush
  • Digital - Tutors Detailing and Aging Props in Mudbox
  • Digital - Tutors Creating Game Weapons in CINEMA 4D and ZBrush 4
  • Digital Tutors - Creating Low Resolution Environments in Maya 2011 and Phot ...
  • Digital Tutors - Texturing Next-Gen Characters in ZBrush
  • Digital - Tutors Architectural Previsualization in Maya
  • Digital - Tutors Painting Multiple Channels in Mudbox
  • Digital Tutors - Exaggerated Facial Modeling in Maya and ZBrush FULL

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}