Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » Digital - Tutors Compositing 3D into Video in Maya and Nuke

» Digital - Tutors Compositing 3D into Video in Maya and Nuke
Уроки » 3d графика




Digital - Tutors Compositing 3D into Video in Maya and Nuke
English | VP6F 782x646 | MP3 96 Kbps | 945 MB




In this series of lessons we'll learn how to take the output from a motion tracker app and import a 3D model and light, render and composite it into our original footage in Nuke.

We'll begin this project by setting up our motion tracked scene by adding the original footage and aligning everything to make working easier. We'll then bring in our 3d object and learn how to place it in our scene. We'll then learn how to create ground geometry and create lighting that matches our original shot. We'll then create multiple render passes and layers to make compositing much easier.

After we render, we'll jump into Nuke and learn about such topics as shadow matching, color matte usage and various techniques to match our 3d render with our live action back-plate. We'll finish with a global color correct and add realistic motion blur to finish our shot.

Lesson Outline (27 lessons)

1. Introduction and Project Overview


2. Setting our image plane to test our tracked point cloud


3. Locking our Camera and Locators to the grid


4. Importing our object and integrating it into the scene


5. Creating ground plane geometry to catch shadows


6. Bringing in our HDR Environment and matching lighting


7. Extending our ground plane and adding a curb


8. Setting up our basic color layer and passes


9. Creating a ground and object ambient occlusion layer


10. Building our two Shadow render layers for control


11. Creating a Color Matte layer to capture different pieces


12. Creating a motion vector layer and outputting it correctly


13. Making final changes to our Render Settings and rendering


14. Shuffling all our rendered images into channels


15. Rendering an EXR sequence for faster compositing


16. Importing our footage and create a dual tree workflow


17. Matching our footage shadows using our shadow mattes


18. Applying ambient occlusion with color correction techniques


19. Compositing our sign color passes


20. Using the Color Matte pass to tweak the sign


21. Hue Shifting the Legs into the correct color space


22. Color Correcting the rusty base


23. Fixing the sandbags by adding noise and heavy color correcting


24. Adding Lightwrap to our object


25. Using our motion vectors to add motion blur


26. Creating a motion vector mask for the background


27. Creating a Film look and rendering our final sequence


Product homepage:>>

Referral Link >>

Referral Link >>








  • 0
 (голосов: 0)

автор: Юрка599 | 23 августа 2010 | | Просмотров: 1125 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Digital Tutors - Compositing 3D into Video in Maya and Nuke
  • Digital Tutors - Multi-channel Compositing in Nuke
  • Digital - Tutors Finishing a Car Animation Render in Maya and Composite
  • Digital Tutors - Getting Started it Nuke 6
  • Digital - Tutors Multi-channel Compositing in Nuke
  • Digital - Tutors Compositing 2D Elements with Footage in After Effects
  • Digital -Tutors Introduction to Mantra in Houdini
  • After Effects CS4 Essential Training

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}