Digital Tutors - Compositing 3D into Video in Maya and Nuke | 945 MB English | FLV | 782x646 | 15 fps | VP6 1024 kbps | MP3 96 kbps
In this series of lessons we'll learn how to take the output from a motion tracker app and import a 3D model and light, render and composite it into our original footage in Nuke.
We'll begin this project by setting up our motion tracked scene by adding the original footage and aligning everything to make working easier. We'll then bring in our 3d object and learn how to place it in our scene. We'll then learn how to create ground geometry and create lighting that matches our original shot. We'll then create multiple render passes and layers to make compositing much easier.
After we render, we'll jump into Nuke and learn about such topics as shadow matching, color matte usage and various techniques to match our 3d render with our live action back-plate. We'll finish with a global color correct and add realistic motion blur to finish our shot.
Lesson Outline (27 lessons) 1. Introduction and Project Overview 2. Setting our image plane to test our tracked point cloud 3. Locking our Camera and Locators to the grid 4. Importing our object and integrating it into the scene 5. Creating ground plane geometry to catch shadows 6. Bringing in our HDR Environment and matching lighting 7. Extending our ground plane and adding a curb 8. Setting up our basic color layer and passes 9. Creating a ground and object ambient occlusion layer 10. Building our two Shadow render layers for control 11. Creating a Color Matte layer to capture different pieces 12. Creating a motion vector layer and outputting it correctly 13. Making final changes to our Render Settings and rendering 14. Shuffling all our rendered images into channels 15. Rendering an EXR sequence for faster compositing 16. Importing our footage and create a dual tree workflow 17. Matching our footage shadows using our shadow mattes 18. Applying ambient occlusion with color correction techniques 19. Compositing our sign color passes 20. Using the Color Matte pass to tweak the sign 21. Hue Shifting the Legs into the correct color space 22. Color Correcting the rusty base 23. Fixing the sandbags by adding noise and heavy color correcting 24. Adding Lightwrap to our object 25. Using our motion vectors to add motion blur 26. Creating a motion vector mask for the background 27. Creating a Film look and rendering our final sequence
Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию.
Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}