Software: XNA Game Studio 2.0 Run Time: 4 hrs. 8 min., 2 discs Availability: Ships next business day
Learn the fundamentals of real-time shaders and a time-saving workflow to creating real-time shaders with XNA. Contains over 4 hours of project-based training for technical artists learning the methods of real-time shading using XNA.
Popular highlights include:
* XNA Overview
* Overview of Real-Time Shaders
* Loading FBX Content Pipeline Files
* Using Basic Effects
* Writing Vertex and Pixel Shaders
* Coding Effects and Techniques
* Setting World, View and Projection Matrices
* Altering View Matrix to Create Turntable
* Using Skinned Model Processor
* Constant and Texture Shading
* Lambertian Diffuse Lighting Model
* Blinn-Phong Shading Model
* Faking Reflections with Cubemaps
* Using Normal Maps
* Specularity / Reflections using Normal Maps
* Setting up Multiple Techniques
* Computing Flat Shadows
* Shadow Shaders
* Working with the Stencil Buffer
* Render to Texture
* Drawing with Sprite Batch
* Using Pixel Shaders for Post Effects
Lesson Outline:
1. Creating our project 4:57
2. Loading and drawing our assets 9:15
3. Building a World Matrix 4:55
4. Calculating a View and Projection Matrix 6:18
5. Rendering with basic effects 5:06
6. Getting Skinned Animations (part 1) 5:21
7. Getting Skinned Animations (part 2) 6:50
8. Getting Skinned Animations (part 3) 4:30
9. Building our first shader (part 1) 7:19
10. Building our first shader (part 2) 7:53
11. Shading with textures 6:34
12. Calculating diffuse lighting 7:42
13. Adding lights, techniques and colors 5:18
14. Loading normal maps 6:01
15. Assigning normal maps to effects 9:00
16. Calculating diffuse with normal maps 9:01
17. Fixing bump results 4:20
18. Orbiting the camera with the View Matrix 5:00
19. Coding the specular technique 5:30
20. Calculating the Half Vector 9:11
21. Combining specular highlights 3:51
22. Adding highlights to normal-mapped objects 7:25
23. Calculating Half Vectors in Tangent Space 3:20
24. Adding reflections with cubemaps 7:48
25. Reflections on diffuse and normal-mapped objects 5:14
26. Shortening our reflection code 6:36
27. Assigning different techniques to specific areas 5:22
28. Setting different values on shader parameters 6:46
29. Utilizing specular maps 6:08
30. Drawing shadows with a Shadow Matrix (part 1) 6:25
31. Drawing shadows with a Shadow Matrix (part 2) 5:34
32. Using the Stencil Buffer for shadows (part 1) 6:01
33. Using the Stencil Buffer for shadows (part 2) 4:31
34. Semi-transparent shadows 3:15
35. Rendering our glow pass 9:10
36. Render to texture and drawing it onscreen 8:44
37. Building a new Pixel Shader to combine passes 8:13
38. Calculating a simple blur 5:23
39. Adding colors and flicker to the glow 8:45 Total Run Time: 4:08:32
Specifications Item #: XNT-1041 Software Requirement: XNA Game Studio 2.0 System Requirement: Graphics Card supporting Shader Model 2.0 Run Time: 4 hrs. 8 min., 2 discs Format: CD-ROM Platform: Mac / PC Availability: Ships next business day Weight: 0.30 lbs Сылки для скачивания:
Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию.
Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}