Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » Digital -Tutors Real-Time Shaders with XNA

» Digital -Tutors Real-Time Shaders with XNA
Уроки » 3d графика
 
Real-Time Shaders with XNA
An in-depth guide to building real-time shaders.

$59.99

Software: XNA Game Studio 2.0
Run Time: 4 hrs. 8 min., 2 discs
Availability: Ships next business day

Digital -Tutors Real-Time Shaders with XNA

Learn the fundamentals of real-time shaders and a time-saving workflow to creating real-time shaders with XNA. Contains over 4 hours of project-based training for technical artists learning the methods of real-time shading using XNA.

Popular highlights include:

    * XNA Overview
    * Overview of Real-Time Shaders
    * Loading FBX Content Pipeline Files
    * Using Basic Effects
    * Writing Vertex and Pixel Shaders
    * Coding Effects and Techniques
    * Setting World, View and Projection Matrices
    * Altering View Matrix to Create Turntable
    * Using Skinned Model Processor
    * Constant and Texture Shading
    * Lambertian Diffuse Lighting Model
    * Blinn-Phong Shading Model
    * Faking Reflections with Cubemaps
    * Using Normal Maps
    * Specularity / Reflections using Normal Maps
    * Setting up Multiple Techniques
    * Computing Flat Shadows
    * Shadow Shaders
    * Working with the Stencil Buffer
    * Render to Texture
    * Drawing with Sprite Batch
    * Using Pixel Shaders for Post Effects

Lesson Outline:
 
1. Creating our project 4:57
2. Loading and drawing our assets 9:15
3. Building a World Matrix 4:55
4. Calculating a View and Projection Matrix 6:18
5. Rendering with basic effects 5:06
6. Getting Skinned Animations (part 1) 5:21
7. Getting Skinned Animations (part 2) 6:50
8. Getting Skinned Animations (part 3) 4:30
9. Building our first shader (part 1) 7:19
10. Building our first shader (part 2) 7:53
11. Shading with textures 6:34
12. Calculating diffuse lighting 7:42
13. Adding lights, techniques and colors 5:18
14. Loading normal maps 6:01
15. Assigning normal maps to effects 9:00
16. Calculating diffuse with normal maps 9:01
17. Fixing bump results 4:20
18. Orbiting the camera with the View Matrix 5:00
19. Coding the specular technique 5:30
20. Calculating the Half Vector 9:11
21. Combining specular highlights 3:51
22. Adding highlights to normal-mapped objects 7:25
23. Calculating Half Vectors in Tangent Space 3:20
24. Adding reflections with cubemaps 7:48
25. Reflections on diffuse and normal-mapped objects 5:14
26. Shortening our reflection code 6:36
27. Assigning different techniques to specific areas 5:22
28. Setting different values on shader parameters 6:46
29. Utilizing specular maps 6:08
30. Drawing shadows with a Shadow Matrix (part 1) 6:25
31. Drawing shadows with a Shadow Matrix (part 2) 5:34
32. Using the Stencil Buffer for shadows (part 1) 6:01
33. Using the Stencil Buffer for shadows (part 2) 4:31
34. Semi-transparent shadows 3:15
35. Rendering our glow pass 9:10
36. Render to texture and drawing it onscreen 8:44
37. Building a new Pixel Shader to combine passes 8:13
38. Calculating a simple blur 5:23
39. Adding colors and flicker to the glow 8:45
Total Run Time: 4:08:32

Specifications
Item #: XNT-1041
Software Requirement: XNA Game Studio 2.0
System Requirement: Graphics Card supporting Shader Model 2.0
Run Time: 4 hrs. 8 min., 2 discs
Format: CD-ROM
Platform: Mac / PC
Availability: Ships next business day
Weight: 0.30 lbs
Сылки для скачивания:
Vip-File
CD1
CD2
sms4file.com
CD1
CD2

  • 85
 (голосов: 1)

автор: pawel | 2 марта 2009 | | Просмотров: 2356 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Digital -Tutors Introduction to RenderMan® for Maya 1.0
  • DT Introduction to Renderman for Maya 2.0
  • Digital -Tutors Next-Generation Game Techniques in XSI
  • Digital -Tutors Introduction to XSI Render Tree
  • Digital -Tutors Introduction to Lighting in 3ds Max
  • Digital -Tutors Introduction to Lighting in 3ds Max
  • Digital -Tutors Introduction to RenderMan® for Maya 2.0
  • Digital -Tutors Introduction to Mantra in Houdini

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}