Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » Digital -Tutors Next-Generation Game Techniques in XSI

» Digital -Tutors Next-Generation Game Techniques in XSI
Уроки » 3d графика
Digital -Tutors Next-Generation Game Techniques in XSI

Next-Generation Game Techniques in XSI
A comprehensive guide to learning next-gen game techniques

$69.99

Software: XSI 5.1.1 Foundation*, C++ Compiler
Run Time: 3 hrs. 43 min., 2 discs
Availability: Ships next business day

Digital -Tutors Next-Generation Game Techniques in XSI
Easily learn game development techniques and how to implement the powerful features of XSI for next-generation game development with over 3.5 hours of project-driven training. Perfect for beginning and intermediate artists.

Includes a free copy of Ogre 3D and exclusive texture library from Total Textures.

Popular highlights include:

    * Normal Maps
    * Occlusion Maps
    * Depth Maps
    * UV Layout
    * Implementing Ultimapper
    * Painting Textures in Photoshop
    * Baking Indirect Lighting and Shadows into Texture Maps
    * Game-Friendly Animation Rigs
    * Adjusting Envelope Weights
    * Walk Cycle Animation
    * Exporting Game Assets to OGRE
    * C++ Programming
    * Real-time Normal Mapping
    * Real-time Parallax Mapping
    * Polygon Reduction Tool

* XSI Essentials and higher is recommended for several lessons. Please see the outline.

Lesson Outline:
 
1. Introduction and project overview   2:39
2. Looking at the high-resolution and low-resolution models 7:52
3. Starting the UV layout in XSI 9:59
4. Finishing the UV Layout 9:32
5. Generating Normal Maps and Occlusion Maps for the low-res game character 15:02
6. Painting textures in Photoshop (part 1) 11:44
7. Painting textures in Photoshop (part 2) 11:08
8. Painting textures in Photoshop (part 3) 17:04
9. Using the Biped Guide in XSI to create a rig for animating our game character 7:26
10. Adjusting the character?s envelope weights on the skeleton 12:28
11. Creating a walk cycle animation (part 1) 10:07
12. Creating a walk cycle animation (part 2) 8:09
13. Baking down the animation from the control rig onto the biped skeleton 8:01
14. Exporting the OGRE mesh and skeleton 7:56
15. Setting up the C++ development environment, so it can use the OGRE libraries 5:37
16. Building a basic OGRE application using a pre-existing framework 11:05
17. Copying libraries and media files 6:40
18. Loading the exported character into the application 5:21
19. Implementing a frame listener in order to properly update our program 5:12
20. Applying the animation and texture to our character 7:32
21. Tweaking the shaders and applying the normal map to our character 8:42
22. Adding a light to our scene and making it revolve around the character 6:30
23. Building tangent data on the mesh to get the shader to work properly 4:45
24. Implementing the parallax shader on the floor surface 9:51
25. Bonus: Creating Normal and Depth Maps for the game's floor 4:21
26. Bonus: Using the XSI's Polygon Reduction tool (requires XSI Essentials and higher) 8:58
Total Run Time: 3:43:00

Specifications
Item #: XSI-038
Software Requirement: XSI 5.1.1 Foundation*, C++ Compiler
Run Time: 3 hrs. 43 min., 2 discs
Format: CD-ROM
Platform: Mac / PC
Availability: Ships next business day
Weight: 0.30 lbs
Сылки для скачивания:
Vip-File
CD1
CD2
sms4file.com
CD1
CD2

  • 85
 (голосов: 1)

автор: pawel | 9 марта 2009 | | Просмотров: 2545 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Digital -Tutors Real-Time Shaders with XNA
  • Digital Tutors - Texturing Next-Gen Characters in ZBrush
  • Digital -Tutors Introduction to Character Development Kit in XSI
  • Digital -Tutors Introduction to Maya Animation Walk Cycle
  • Digital -Tutors Animating Next-Gen Characters in Maya
  • Digital -Tutors Introduction to XSI Render Tree
  • Digital-Tutors 3D Texturing in Photoshop & Maya
  • Digital -Tutors Introduction to Mudbox

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}