Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » Digital -Tutors Animating Next-Gen Characters in Maya

» Digital -Tutors Animating Next-Gen Characters in Maya
Уроки » 3d графика
 
Animating Next-Gen Characters in Maya
A production-based approach to character animation for games.

$59.99

Software: Maya 8.0 and up*
Run Time: 6 hrs. 9 min., 4 discs
Availability: Ships next business day

Digital -Tutors Animating Next-Gen Characters in Maya
Learn a production workflow to game animation and time-saving methods for creating game-ready characters rigs, non-linear animation, and adding appeal. Contains over 6 hours of project-based training for artists learning character animation for next-generation games.

Popular highlights include:

    * Rigging Techniques for Games
    * Scene Organization
    * Custom Shelves
    * Creating Control Objects with MEL
    * Constraints
    * Advanced Spline IK Twist control
    * Alias Attributes
    * Binding Techniques
    * Rotation Order
    * Follow-through
    * Exaggeration
    * Arcs
    * Timing and Spacing
    * Weight
    * Cycling Animation
    * Animated Transitions
    * Character Sets
    * Trax Editor

* You may use Maya version 8.0 and up to follow along with the training. X-Ray Joints is the only feature that we discuss that is available in Maya version 2008 and up only.

Lesson Outline:
 
1. Preparing the scene for rigging 9:09
2. Building a custom shelf 3:17
3. Creating MEL buttons to generate control objects 10:46
4. Constructing the character's legs 11:04
5. Setting up control objects for the legs 9:58
6. Finishing the leg controls 6:45
7. Building the spine 5:45
8. Rigging the spine using the Spline IK tool 4:51
9. Establishing the hip and chest control objects 12:28
10. Finalizing the spine controls 5:57
11. Efficiently controlling the neck and head 5:35
12. Finishing the head rig 9:30
13. Building the left arm 9:58
14. Controlling the left arm 9:25
15. Custom attributes for the fingers 7:13
16. Rigging the right arm 7:42
17. Setting up the forearm twist via the Connection Editor 3:19
18. Controlling the shoulder pads 7:25
19. Manipulating the back hoses 8:20
20. Utilizing Global Scale 7:41
21. Adding Character and Sub-Character Sets 6:45
22. Binding the character to the skeleton 6:47
23. Adding influence to the chest plate and shoulder pads 7:10
24. Painting weights on the hip 6:41
25. Fixing the deformations of the fingers 10:35
26. Adding falloff to the right arm?s hose 10:38
27. Modifying the weights of the back hoses 8:12
28. Choosing a suitable rotation order for control objects 4:44
29. Starting the run animation / posing the contact position of the run 8:49
30. Animating the peak position of the run 10:11
31. Cycling the run / fine-tuning the flow of the lower body 13:01
32. Finalizing the legs 11:40
33. Shifting the hips in the Z axis 6:42
34. Keeping the upper body balanced throughout the run 5:24
35. Adding follow-through to the upper body and head in the X axis 7:51
36. Animating the twisting of the upper body and head during the run 6:11
37. Wrapping up the upper body 5:13
38. Starting on the arms 10:32
39. Finishing the arms 9:42
40. Animating the shoulder pads 8:37
41. Adding follow-through to the back hoses, finishing the run cycle 8:27
42. Upper body recoil for the point animation 4:02
43. Enhancing the planted foot during the point animation 3:05
44. Creating arm jiggle to show the weight of the weapon 4:43
45. Creating animation clips to quickly retrieve animation data 12:28
46. Other animation examples 8:35
47. Bonus: Animating transitions 4:42
48. Bonus: Removing attributes from Character Sets 2:05
Total Run Time: 6:09:40

Specifications
Item #: MAT-1042
Software Requirement: Maya 8.0 and up*
Run Time: 6 hrs. 9 min., 4 discs
Format: CD-ROM
Platform: Mac / PC
Availability: Ships next business day
Weight: 0.40 lbs
Сылки для скачивания:
Vip-File
CD1
CD2
CD3
CD4
sms4file.com
CD1
CD2
CD3
CD4

  • 85
 (голосов: 1)

автор: pawel | 11 февраля 2009 | | Просмотров: 2294 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Digital -Tutors Body Mechanics and Animation in Maya Pulling Objects
  • Digital -Tutors Rigging Next-Gen Characters in XSI
  • Digital -Tutors Body Mechanics and Animation in Maya Pushing Objects
  • Digital -Tutors Animating Walk Cycles in XSI
  • Digital -Tutors Creature Rigging in Maya Insects
  • Digital -Tutors Rigging Quadrupeds in Maya
  • Digital -Tutors Cartoon Character Rigging in Maya
  • Digital -Tutors Body Mechanics and Animation in Maya Lifting Heavy Objects

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}