Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » Digital -Tutors Rigging Next-Gen Characters in XSI

» Digital -Tutors Rigging Next-Gen Characters in XSI
Уроки » 3d графика
 
Rigging Next-Gen Characters in XSI
A production-based approach to character rigging for games.

$59.99

Software: XSI 6.0 or higher (XSI 7.0 required to open project files)
Run Time: 6 hrs. 47 min., 4 discs
Availability: Ships next business day

Digital -Tutors Rigging Next-Gen Characters in XSI
Learn a production workflow to rigging and enveloping, create custom tools, and time-saving methods for creating game-ready characters rigs. Contains over 6 hours of project-based training for artists learning character rigging for next-generation games.

Popular highlights include:

    * Rigging Techniques for Games
    * Scripting Custom Tools
    * Groups and Transform Groups
    * Mirroring Rigs
    * Mirroring Weights
    * Models
    * Exporting Weights
    * Automating Follow-through
    * Creating Custom Spine Rigs
    * Character Key Sets
    * Intuitive Forearm Rigs
    * Custom Toolbars
    * Building Animator-friendly Controls
    * Animating Pivots
    * Enveloping Techniques
    * Polygon Cluster Visibility
    * Scene Organization
    * Working Creatively with Expressions

Lesson Outline:
 
1. Preparing the scene for rigging 11:23
2. Rigging the staff 12:34
3. Adding a pivot control to the staff 7:46
4. Creating a button that keys the staff's pivot 5:53
5. Building the character's left leg bones 7:13
6. Setting up secondary foot controls 5:14
7. Adding primary controls for the leg 7:15
8. Establishing a custom parameter to control the ball roll 3:37
9. Choosing a good rotation order 3:19
10. Creating a knee control 4:46
11. Enhancing the knee control to be animator-friendly 8:40
12. Adding an envelope deformer to preserve the volume of the buttocks 5:33
13. Averaging the movement of the buttock deformer 9:28
14. Mirroring the knee control and the leg and foot chains 10:20
15. Mirroring the leg and foot controls and reapplying expressions 7:34
16. Building a custom spine 8:50
17. Setting up controls for the spine 9:43
18. Building the back and center of gravity controls 9:26
19. Creating objects to control the twisting of the spine 5:37
20. Using expressions to create twist distribution in the spine 9:06
21. Rigging the neck and head 8:29
22. Rigging the hair 9:13
23. Looking at an automated follow-through solution for the hair 7:07
24. Building the shoulder and arm chains 6:30
25. Creating a shoulder control 5:43
26. Constructing the fingers and constraining the left hand 12:05
27. Setting up the arm control 4:31
28. Using custom parameters to drive the fingers 6:43
29. Working on the elbow control 5:47
30. Finishing the elbow control 2:46
31. Discussing various ways to rig the forearm twist 10:08
32. Parent-switching the arm 10:05
33. Mirroring the hand and elbow controls 7:00
34. Mirroring the shoulder controls 9:23
35. Retargeting the right hand's fingers to be driven by the correct parameter 7:26
36. Creating a Global Control and double-checking the control rig 9:34
37. Utilizing Character Key Sets 8:06
38. Writing a script to connect nulls on all bones 9:21
39. Organizing the Envelope Nulls and enveloping the character 8:26
40. Blocking the weights on the left leg and hip 7:43
41. Adding influence to the left buttocks and blocking in the upper body 4:02
42. Blocking in the chest's weight and using Polygon Cluster Visibility 8:37
43. Blocking in the neck and head weights 3:26
44. Blocking in the hair's weight 3:54
45. Fixing the deformations of the left shoulder and arm 5:25
46. Wrapping up the blocking pass 6:41
47. Mirroring the blocked weights 10:58
48. Smoothing the deformations of the left leg 9:53
49. Fine-tuning the abdomen deformations 6:48
50. Fine-tuning the chest deformations 4:18
51. Tweaking the neck and head deformations 4:50
52. Smoothing the hair's weights 2:45
53. Fixing the left shoulder and arm deformations 8:25
54. Tweaking the left elbow, forearm and wrist 4:59
55. Double-checking the character deformations 7:19
56. Mirroring smoothed weights 5:29
Total Run Time: 6:47:37

Specifications
Item #: XST-1067
Software Requirement: XSI 6.0 or higher (XSI 7.0 required to open project files)
Run Time: 6 hrs. 47 min., 4 discs
Format: CD-ROM
Platform: Mac / PC
Availability: Ships next business day
Weight: 0.45 lbs
Сылки для скачивания:
Vip-File
CD1
CD2
CD3
CD4
sms4file.com
CD1
CD2
CD3
CD4

  • 85
 (голосов: 1)

автор: pawel | 17 марта 2009 | | Просмотров: 2044 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Digital Tutors - Character Rigging for Production in 3DS Max 2010
  • Digital Tutors - Introduction to Character Rigging in 3ds Max
  • Digital Tutors - Character Rigging for Production in Maya 2011
  • Digital -Tutors Animating Next-Gen Characters in Maya
  • Digital -Tutors Character Enveloping in XSI
  • Digital -Tutors Creature Rigging in Maya Insects
  • Digital -Tutors Character Rigging in XSI
  • Digital -Tutors Cartoon Character Rigging in Maya

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}