Digital Tutors - Introduction to Character Rigging in 3ds Max | ISO | 1.8Gb
This course will provide you with a good foundation for rigging characters in 3ds Max.
In this course, we'll be taking a step-by-step approach, constructing a control rig that is solid and animator-friendly. We'll learn everything from proper bone placement to learning how to utilize 3ds Max's intuitive and robust enveloping tools to remove the fear of painting weights and, instead, make the process an enjoyable one. We'll cover how to make our controls efficient and easy to comprehend, and we'll also learn how to create custom quad menus to quickly access specific tools so we can speed up our workflow.
Lesson Outline (46 lessons)
1. Introduction and Project Overview 2. Preparing the scene 3. Starting the control rig / Building the leg chains 4. Working with Bone Fins 5. Creating secondary controls for the feet 6. Constraining the foot bones to their auxiliary controls 7. Building the foot controls 8. Establishing Custom Parameters for the extra foot controls 9. Controlling the secondary foot controls with Custom Parameters 10. Locking Controllers 11. Creating knee controls 12. Constructing the spine chain 13. Building upper body controls 14. Controlling the spine with the upper body controls 15. Setting up a center of gravity control 16. Rigging the neck and head 17. Utilizing Custom Parameters to the manipulate the eyelids 18. Controlling the eyelids 19. Building controls for the eyes 20. Finalizing the eye rig 21. Rigging the eyebrows 22. Creating the shoulder and arm bone chains 23. Drawing the finger bones 24. Mirroring the left arm 25. Working on shoulder controls 26. Adding arm controls 27. Setting up the elbow controls 28. Rigging the fingers 29. Finishing the finger rig 30. Building a Global Control 31. Double-checking the control rig 32. Enveloping the Character 33. Refining the deformations of the left leg 34. Finishing the left leg deformations 35. Finishing the deformations of the neck and head 36. Saving and loading Envelope Weights 37. Modfiying the deformations of the index finger 38. Correcting the deformations of the pinky 39. Editing the deformations of the thumb 40. Finalizing the index finger weights 41. Finishing the pinky finger weights 42. Completing the weights of the thumb 43. Fixing the deformations of the wrist 44. Finishing the deformations of the left arm 45. Mirroring Envelope Weights 46. Working with the Morpher Modifier/Completing the Character Riging
Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию.
Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}