Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 2d графика » Digital - Tutors Capturing the Essence of a Character in Photoshop CS5

» Digital - Tutors Capturing the Essence of a Character in Photoshop CS5
Уроки » 2d графика


Digital - Tutors Capturing the Essence of a Character in Photoshop CS5
English | 4h 22m | Video: VP6 (.flv) 1280x720 15fps 600Kbps | Audio: MP3 44.1KHz 96Kbps 1ch | 1.4GB




In this collection of lessons we will learn how to capture the essence of a character based on their back story and then execute it in a final character concept.

We will begin this process by taking a look at the character bio and learning a bit about our character. After exploring the detailed information we have been supplied with, we will get started by first learning about a few areas that are critical to successfully capturing our character’s essence. We will learn about the importance of her anatomy, pose, hairstyle and wardrobe. After a few quick explorations in each of these areas, we will get started in painting our final character concept from start to finish. After completing this course, you should have some great ideas on how you can create more effective and appealing character designs.

Lesson Outline (25 lessons)


1. Introduction and project overview 1 min. 1 sec.



2. Character back story 7 min. 35 sec.



3. Character anatomy and pose 10 min.



4. Exploring hair styles for our character 8 min. 43 sec.



5. Exploring wardrobe options for our character 12 min. 59 sec.



6. Beginning the final character concept 9 min. 56 sec.



7. Continuing to block in shapes for clothing 10 min. 11 sec.



8. Beginning to bring out the volume in the initial shapes 10 min. 17 sec.



9. Beginning to add detail to the character's vest 10 min. 41 sec.



10. Continuing to add detail to the character's vest 11 min. 18 sec.



11. Adding detail to the character's undershirt and utility belt 11 min. 9 sec.



12. Continuing to add detail to the character's utility belt 11 min. 8 sec.



13. Detailing the belt buck and ammunition magazines 11 min. 11 sec.



14. Beginning to detail the character's pants 11 min. 57 sec.



15. Adding detail to the character's pants pocket and holster 10 min. 21 sec.



16. Beginning to detail wrinkles in the character's pants 11 min. 29 sec.



17. Continuing to detail wrinkles in the character's pants 10 min. 44 sec.



18. Beginning to detail the character's right boot 11 min. 18 sec.



19. Continuing to detail the character's right boot 10 min. 51 sec.



20. Finishing the detail in the character's right boot 10 min. 31 sec.



21. Beginning to detail the character's left boot 10 min. 28 sec.



22. Continuing to detail the character's left boot 11 min. 26 sec.
a href="http://cashtube.ru/1415/33599/" target="_blank">


23. Finishing the character's left boot and pants around the boots 10 min. 8 sec.



24. Painting throwing knives and final tweaks 11 min. 47 sec.



25. Adding final shadows and specular highlights 15 min. 9 sec.


Product homepage:>>

Referral Link >>

Referral Link >>

Referral Link >>
  • 85
 (голосов: 1)

автор: Юрка599 | 28 августа 2011 | | Просмотров: 1351 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • The Gnomon Workshop - Character Design for Production
  • DigitalTutors - Character Creation in Zbrush
  • Digital - Tutors Creating Game Characters with Maya 2011 and ZBrush 4
  • The Gnomon Workshop - Character Design Pipeline
  • Digital - Tutors Exploring Animation in Maya 2011: Animating a Swinging Cha ...
  • Digital - Tutors Creative Development: Creature Concept Sculpting in ZBrush ...
  • Digital - Tutors Light and Color Study – Multiple Colored Light Sources
  • The Gnomon Workshop - Character Modeling for Production

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}