Digital - Tutors Creating Game Characters with Maya 2011 and ZBrush 4 English | VP6F 782x646 | MP3 96 kbps | 2.02 GB
In this course we will use Maya to create a game-type, low-resolution character from a highly detailed ZBrush model.
In this course, we'll go through the process of using Maya and Zbrush to convert a high resolution, sculpted and painted character into a low resolution game-type mesh that can be rigged and animated. We'll start by using Decimation Master to reduce the resolution of our model drastically while retaining much of the visual detail. Once we're in Maya, we'll build low resolution geometry around these detailed meshes to capture the important shapes of the character. We'll create uv layouts for the low resolution pieces and finally extract the color and sculpted detail from our high resolution pieces onto the new mesh. In the end we'll have taken a model of 20 million polygons down to a very useable 8-10k. Once you're done, you'll be able to use the workflow to transfer and convert your own high resolution characters into a more useable state.
Lesson Outline (27 lessons)
1. Introduction and project overview 1 min. 13 sec.
2. Splitting up the character's body 10 min. 11 sec.
3. Preparing and exporting the body 17 min. 11 sec.
4. Preparing and exporting the clothing 10 min. 47 sec.
5. Preparing and exporting the eyes 6 min. 25 sec.
6. Transferring high resolution pieces to Maya 8 min. 16 sec.
7. Building the low resolution pants 13 min. 45 sec.
8. Adding the belt and buckle 15 min.
9. Finishing the low resolution pants 8 min. 46 sec.
10. Creating a UV layout for the pants and boots 11 min. 36 sec.
11. Starting the low resolution head 13 min. 40 sec.
12. Working on the ears 14 min. 13 sec.
13. Finishing the head geometry 6 min. 58 sec.
14. Rebuilding the hands 9 min. 31 sec.
15. Finishing the hands and arms 12 min. 55 sec.
16. Creating a UV layout for the body 13 min. 22 sec.
17. Beginning the low resolution torso 10 min. 49 sec.
18. Finishing the vest shape 12 min. 4 sec.
19. Completing the main vest geometry 10 min. 52 sec.
20. Adding the vest details 11 min. 18 sec.
21. Reducing the resolution 5 min. 36 sec.
22. Creating a UV layout for the torso 10 min. 59 sec.
23. Baking out maps for the body 6 min. 46 sec.
24. Baking out maps for the pants 4 min. 45 sec.
25. Baking out maps for the torso 5 min. 58 sec.
26. Fixing texture issues in Photoshop 8 min. 7 sec.
Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию.
Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}