Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » The Gnomon Workshop - Global Illumination Interiors

» The Gnomon Workshop - Global Illumination Interiors
Уроки » 3d графика
The Gnomon Workshop -  Global Illumination Interiors


Continuing from his first DVD, Global Illumination: Exteriors, Christopher Nichols explains how interior global illumination differs from exterior GI. Christopher focuses on the concept of digital sets and explores issues of interior lighting for GI, including the variety of light sources that can be used, as well as how space plays an important role in lighting. Christopher demonstrates the differences between regular light sources, environment light, IES lighting, area lights, and even how geometry and shaders can affect the lighting of a scene. Additionally, since bouncing light plays an important role in interior GI, this lecture looks at some special techniques such as using V-Ray’s photon mapping and light cache. Christopher also explores the idea of baking lighting into textures, which is a useful technique for some situations. With Global Illumination: Interiors, you will see the rendering of an interior space in a whole new light.
Christopher Nichols
Visual Effects Supervisor
Sway Studio

Christopher Nichols received a Bachelors in Mathematics and Fine Arts from Colgate University. He went on to get a Masters of Architecture from Rice University, where as a lecturer he taught the principles of architectural visualization and animation. After a long career in architecture, Christopher entered the world of feature film visual effects, specializing in color and lighting. Having spent several years at Digital Domain and Sony Pictures Imageworks, Christopher has credits on such movies as The Day After Tomorrow, I, Robot, Stealth and Ghost Rider. He is currently a Supervisor at Sway Studio.
Topics Covered:

Principles of Global Illumination
Specular and Diffuse Reflection
Comparison of Different Techniques
Sky Lights
Image Based Lighting
Using HDRIs
Animation Issues in GI
Baking Lighting Animation
Chapters:

Key Elements from the Exteriors DVD
Interior Versus Exterior GI
Lighting Interiors with Exterior Light
Other Interior Light Sources
Lots of Secondary Bounces
Baking Lighting into Textures
Lighting Scenario 1
Lighting Scenario 2

PASS: extrox.com

| DF | 1.6 GB |


Download from Depositfiles: скачать с depositfiles.com
  • 0
 (голосов: 0)

автор: faracry | 9 июля 2009 | | Просмотров: 1932 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Gnomon Global Illumination: Exteriors (VRay lighting technique for 3ds max)
  • Gnomon Workshop: Global Illumination: Exteriors
  • The Gnomon Workshop - Digital Sets 2: Lighting and Texture
  • Digital -Tutors Rendering Interiors in XSI
  • The Gnomon Workshop - Maya Mental Ray : Global Illumination
  • Christopher Cuttle. Lighting by Design
  • GNOMONOLOGY-MAYA - Lighting a hallaway
  • Luxology Training Videos - Architectural Interior Lighting and Rendering (i ...
  • Информация
     
    Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии в данной новости.


    Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}