Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » Digital -Tutors Rigging Quadrupeds in Maya

» Digital -Tutors Rigging Quadrupeds in Maya
Уроки » 3d графика
 

An in-depth guide to rigging quadrupeds with Maya

$69.99

Software: Maya 8.5 or higher
Run Time: 6 hrs. 46 min., 4 discs
Availability: Ships next business day

Digital -Tutors Rigging Quadrupeds in Maya

Learn time-saving rigging techniques and the principles of building solution-based rigs and controls for more efficient animating. Contains nearly 7 hours of project-based training. Perfect for intermediate artists.

Popular highlights include:

    * Constructing Effective Hierarchies
    * Broken Hierarchy Systems
    * Building Rig from Reference Skeleton
    * Building an FK Spline System
    * Incorporating MEL for Speed
    * Custom Shelf for Tools
    * Characters Sets
    * Sub-Character Sets
    * Set Driven Keys
    * IK Solvers for Proper Limb Functionality
    * Constraints
    * Advanced Hip Control
    * Painting Weights
    * Connection Editor
    * Reverse Lock System
    * Muscle Deformation with Influence Objects
    * Corrective Shapes for Mesh Deformations

Lesson Outline:
 
1. Introduction and project overview 2:56
2. Setting up a Display Layer and a Custom Shelf 7:10
3. Wrapping up the Custom Shelf 5:30
4. Ironing out a solid naming convention 7:01
5. The use of Groups for scene cleanliness and organization 10:34
6. Beginning the construction of the skeleton 10:55
7. Mirroring the Joint Chain of the left Pelvic Limb 5:02
8. Building the Thoracic Limb Joint Chain 6:34
9. Creating the bones for the upper body 7:27
10. Examining the local Rotation Axis of the upper body Joint Chain 3:06
11. Working on the ears 6:24
12. Building the tail 2:46
13. Bringing the rig together- the Pelvis 4:24
14. Setting up the tail to help avoid Counter-Keying 4:35
15. Finishing Joint Connections and cleaning up the scene 2:30
16. Binding the horse 4:56
17. Exploring wire frame coloring 5:27
18. Using Maya's Paint Weights tool to edit influences 11:07
19. Painting weights around the Thorax 10:55
20. Working on completing the top of the Thoracic Limb 7:58
21. The effectiveness of Maya's Component Editor for modifying weights 5:20
22. Fixing the deformations of the left Fetlock 3:02
23. Weighting the Pastern 4:00
24. Finalizing the deformations of the Thoracic Limb 3:16
25. Bringing our attention to the left Pelvic Limb 2:08
26. Adjusting the Pelvic weights 4:38
27. Working on the hip bone 4:05
28. The Stifle Joint's influence 3:08
29. Focusing on the Tarsal Joint 3:05
30. Utilizing Corrective Blend Shapes 8:10
31. Using Set Driven Keys to tie attributes together 2:54
32. Weighting the Fetlock of the Pelvic Limb 5:09
33. Finishing up the left Pelvic Limb 5:14
34. Exploring Maya's time-saving Mirror Weights tool 5:21
35. Starting the process of building Control Objects 5:33
36. Setting up the Reverse Lock feature for the Phalangeal Joints 5:23
37. Working on the connections of the Reverse Lock Joints 7:32
38. Building the curves to control the horse's legs 7:38
39. Continuing the work of the control curves 4:21
40. Finishing the set up of the limb control curves 13:17
41. Adding the Carpal and Tarsal controls 6:49
42. Finishing the connections of the knee controls 6:43
43. The Thoracic shoulder controls 7:49
44. Creating the bones for the Spline FK back vertebrae 3:36
45. Connecting the Spline IK 6:30
46. Constraining clusters to the FK Driver Joint Chain 4:31
47. Starting the controls for the back vertebrae 6:55
48. Joining the upper body controls 2:58
49. Adding the Broken Hierarchy System 6:56
50. Setting up the hips 7:27
51. Commencing with the Cervical rig 5:03
52. Constraining the neck clusters to the Cervical Driver Chain 3:07
53. Setting up control curves for the Cervix 3:27
54. Continuing the set up of the control curves for the Cervi 8:27
55. Adding custom attributes to control the base of the horse's neck 5:16
56. Troubleshooting techniques 4:22
57. Working on the head 4:29
58. The ear controls 5:51
59. Starting the tail rig 4:25
60. Working on control curves to drive the tail 12:04
61. Finishing the set up of the tail 3:12
62. Adding a visible Global Control 8:53
63. Cleaning up the display of the scene 3:34
64. Character and sub-character sets 10:40
65. A concept for the jaw control 15:35
66. Establishing influence objects for muscle jiggle 13:01
67. Using influence objects to get rid of unwanted deformations 7:55
68. Conclusion 1:25
Total Run Time: 6:46:01

Specifications
Item #: MAI-098
Software Requirement: Maya 8.5 or higher
Run Time: 6 hrs. 46 min., 4 discs
Format: CD-ROM
Platform: Mac / PC
Availability: Ships next business day
Weight: 0.40 lbs
Сылки для скачивания:
Vip-File
CD1
CD2
CD3
CD4
sms4file.com
CD1
CD2
CD3
CD4

  • 85
 (голосов: 2)

автор: pawel | 20 марта 2009 | | Просмотров: 3542 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Digital -Tutors Creature Rigging in Maya Insects
  • Digital Tutors - Character Rigging for Production in Maya 2011
  • Digital -Tutors Animating Next-Gen Characters in Maya
  • Digital Tutors - Character Rigging for Production in 3DS Max 2010
  • Digital -Tutors Cartoon Character Rigging in Maya
  • Digital -Tutors Animating Quadrupeds in Maya
  • Digital -Tutors Rigging Next-Gen Characters in XSI
  • Digital -Tutors Introduction to Rigging In XSI

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}