Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » Digital - Tutors Introduction to Character Rigging in 3ds Max

» Digital - Tutors Introduction to Character Rigging in 3ds Max
Уроки » 3d графика




Digital - Tutors Introduction to Character Rigging in 3ds Max
English | PCRec/VP6F 782 x 646 | 96,0 Кбит/сек 1 channel 44,1 КГц | 1.8Gb




This course will provide you with a good foundation for rigging characters in 3ds Max.

In this course, we'll be taking a step-by-step approach, constructing a control rig that is solid and animator-friendly. We'll learn everything from proper bone placement to learning how to utilize 3ds Max's intuitive and robust enveloping tools to remove the fear of painting weights and, instead, make the process an enjoyable one. We'll cover how to make our controls efficient and easy to comprehend, and we'll also learn how to create custom quad menus to quickly access specific tools so we can speed up our workflow.

Lesson Outline (46 lessons)

1. Introduction and Project Overview


2. Preparing the scene


3. Starting the control rig / Building the leg chains


4. Working with Bone Fins


5. Creating secondary controls for the feet


6. Constraining the foot bones to their auxiliary controls


7. Building the foot controls


8. Establishing Custom Parameters for the extra foot controls


9. Controlling the secondary foot controls with Custom Parameters


10. Locking Controllers


11. Creating knee controls


12. Constructing the spine chain


13. Building upper body controls


14. Controlling the spine with the upper body controls


15. Setting up a center of gravity control


16. Rigging the neck and head


17. Utilizing Custom Parameters to the manipulate the eyelids


18. Controlling the eyelids


19. Building controls for the eyes


20. Finalizing the eye rig


21. Rigging the eyebrows


22. Creating the shoulder and arm bone chains


23. Drawing the finger bones


24. Mirroring the left arm


25. Working on shoulder controls


26. Adding arm controls


27. Setting up the elbow controls


28. Rigging the fingers


29. Finishing the finger rig


30. Building a Global Control


31. Double-checking the control rig


32. Enveloping the Character


33. Refining the deformations of the left leg


34. Finishing the left leg deformations


35. Finishing the deformations of the neck and head


36. Saving and loading Envelope Weights


37. Modfiying the deformations of the index finger


38. Correcting the deformations of the pinky


39. Editing the deformations of the thumb


40. Finalizing the index finger weights


41. Finishing the pinky finger weights


42. Completing the weights of the thumb


43. Fixing the deformations of the wrist


44. Finishing the deformations of the left arm


45. Mirroring Envelope Weights


46. Working with the Morpher Modifier/Completing the Character Riging


Product homepage:>>

Referral Link >>

Referral Link >>








  • 0
 (голосов: 0)

автор: Юрка599 | 16 августа 2010 | | Просмотров: 1170 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Digital Tutors - Introduction to Character Rigging in 3ds Max
  • Digital Tutors - Character Rigging for Production in 3DS Max 2010
  • Digital - Tutors Introduction to Character Rigging in Softimage
  • Digital Tutors - Character Rigging for Production in Maya 2011
  • Digital -Tutors Rigging Next-Gen Characters in XSI
  • Digital - Tutors Character Rigging for Production in 3ds Max
  • Digital - Tutors Introduction to Character Rigging in CINEMA 4D
  • Digital - Tutors Rigging Game Characters in Maya 2011

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}