Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » Digital - Tutors Introduction to Camera Tracking in NukeX

» Digital - Tutors Introduction to Camera Tracking in NukeX
Уроки » 3d графика




Digital - Tutors Introduction to Camera Tracking in NukeX
English | WMV3 800x656 | MP3 64 Kbps | 822 MB




In this series of lessons we'll learn how to use the 3D Camera Tracker in NukeX. This tool lets us track our live-action footage and create a camera in Nuke's 3D system that matches our real-life movement. This allows us to place 3D objects correctly and have the animation done automatically.

We'll begin this project by going through a simple camera track and learn the proper workflow to get a usable 3d scene and camera. We'll then learn how to add Nuke 3D geometry into our scene as well ass geometry we import from another application. We'll then learn about the various properties and pipes in the camera tracker that let us control our tracks better. After getting a track, we'll learn how to use the DepthGenerator node to take our 3D camera and generate a rough Depth map for our footage. We'll then learn how to convert a 3d point back into 2d space so we can drive 2d transforms in our nodes.

Lesson Outline (12 lessons)

1. Introduction and Project Overview


2. "Creating our first Track, Camera and Scene"


3. Viewing Track and Point quality and rendering the point cloud


4. Setting the correct Scene size and Axis before adding geometry


5. Adding a Nuke 3D Object to a location in 3D Space


6. Using Copy transform to place an External 3D Object


7. Tweaking Feature and Tracker settings to track other shots


8. Using Masks to remove non-trackable areas


9. Using Masks to focus the track on a certain area


10. Increasing the DOF Blur with the DepthGenerator


11. Getting a smooth Depth using the DepthGenerator node


12. Converting a 3D Position into a 2D Position with Reconcile3D


Product homepage:>>

Referral Link >>

Referral Link >>








  • 0
 (голосов: 0)

автор: Юрка599 | 16 августа 2010 | | Просмотров: 1154 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Digital Tutors - Introduction to Tracking in Toxik 2010
  • Digital - Tutors Intro To Tracking In Nuke
  • Digital - Tutors Introduction to Tracking in After Effects
  • Digital - Tutors Introduction to Tracking in Toxik
  • Digital Tutors - Compositing 3D into Video in Maya and Nuke
  • Digital - Tutors Introduction to MatchMover
  • Digital - Tutors 'Infiltrator' Production Pipeline Volume 4: Match Moving
  • Digital - Tutors Camera Projection in Maya 2011

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}