Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » Digital - Tutors 'Infiltrator' Production Pipeline Volume 4: Match Moving

» Digital - Tutors 'Infiltrator' Production Pipeline Volume 4: Match Moving
Уроки » 3d графика




Digital - Tutors 'Infiltrator' Production Pipeline Volume 4: Match Moving
English | VP6F 782x646 | MP3 96 kbps | 1.27 GB




In this series of lessons we'll learn how to use MatchMover to track some real-life footage and create a 3D scene that matches the real camera's movement. Match moving is an essential step for integrating 3D into real footage.

We'll begin this project by examining the footage and seeing what processes have been already done. From there, we will enter camera data from the shoot and manually track the shot. Once we have a solid camera solve using manual tracking, we will use the automatic tracker to create many 3D points for us. Then we'll finish the match move by manually tracking key areas and creating a coordinate system. Once we move to Maya, we'll create some stand-in geometry and render a preview of the match move. This series of lessons will show how to use MatchMover's powerful manual tracking features to solve a difficult shot and finish prepping the file before handing it off to the next person in the pipeline. This will allow us to animate on top of geometry that is very close to the real world for increased realism and ease of use. All footage that needs 3D integration will need to be match moved, so this is a very important part of the production pipeline.

Lesson Outline (19 lessons)

1. Introduction and Project Overview


2. Examining the shot and how we pre-processed the footage


3. Bringing our shot into MatchMover and caching our frames


4. Entering the camera data from our shooting notes


5. Creating our first round of manual tracks


6. Adding multiple manual tracks to define the brick wall


7. Finishing our seven tracks that span the entire shot


8. Manually tracking deep depth features for parallax


9. Solving the camera and checking the quality of the solve


10. Fixing our 2D tracks to remove problem areas of our solve


11. Using Automatic tracking and cleaning to quickly add 3D points


12. Quickly creating multiple manual tracks to define the hole


13. Creating multiple manual tracks to define the inside of the hole


14. Creating a Coordinate system to define the axes


15. Using Maya® Composite to create a low-res preview sequence


16. Creating geometry using our tracking markers in Maya


17. Previewing the geometry using textures


18. Finishing the modeling of our stand-in geometry


19. Creating a nice preview render with the Use Background shader


Product homepage:>>

Referral Link >>

Referral Link >>








  • 0
 (голосов: 0)

автор: Юрка599 | 24 октября 2010 | | Просмотров: 1358 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Digital - Tutors Introduction to MatchMover
  • Digital Tutors - Introduction to Tracking in Toxik 2010
  • MatchMover 2010 for Maya 2010 32/64 bit by Autodesk
  • Digital - Tutors Camera Projection in Maya 2011
  • Digital - Tutors Introduction to Tracking in Toxik
  • Digital - Tutors Introduction to Tracking in After Effects
  • Digital Tutors - Compositing 3D into Video in Maya and Nuke
  • Digital - Tutors Introduction to Camera Tracking in NukeX

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}