Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » Digital - Tutors Camera Projection in Maya 2011

» Digital - Tutors Camera Projection in Maya 2011
Уроки » 3d графика




Digital - Tutors Camera Projection in Maya 2011
English | VP6F 782x646 | MP3 96 kbps | 769 MB




In this series of lessons we'll learn how to turn a 2d image into a 3d scene using camera projection in Maya. By using a reference photo inside Maya, we'll be able to create realistic scenes quickly and easily.

We'll begin this project by learning about the theories behind camera projection what makes a good image to project. We'll then set-up our camera in Maya for match moving and look at a technique to get our camera in the correct position. Once we've set our camera, we'll create the projection shader. We'll then model the rest of our building and animate a new camera. We'll then look at various techniques of completing our scene and adding a sky dome. We'll finish by taking the extra step of adding reflective geometry for increased realism.

Lesson Outline (20 lessons)

1. Introduction and project overview


2. What is Camera Projection?


3. Taking Photos for Camera Projection and common issues


4. Finding the actual Focal Length and setting it in Maya


5. Adding our image plane for initial camera match moving


6. Matching the first point of our building


7. Creating a basic camera rig to rotate around our point


8. Rotating our camera to match our rotation to our building


9. Creating our projection shader


10. Using perspective tricks to model the rest of the building


11. Modifying our channel box to accuratly control scaling


12. Animating our new camera movement


13. Creating background buildings


14. Maintaining the horizon line by duplication our projection


15. Creating a sky dome that matches our background photo


16. Creating a preview render of our animation


17. Marking reflective areas using geometry and rendering


18. Adding reflective areas to add realism to our building


19. Creating new geometry and images for our reflections


20. Final rendering and compositing our reflection and projection


Product homepage:>>

Referral Link >>

[/hide]
  • 0
 (голосов: 0)

автор: Юрка599 | 11 декабря 2010 | | Просмотров: 1136 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • The Gnomon Workshop - Camera projection technique
  • Digital Tutors - Compositing 3D into Video in Maya and Nuke
  • The Gnomon Workshop - Digital Sets 1 Design, Modeling and Camera
  • Digital - Tutors Introduction to Camera Animation in Maya 2011
  • Digital - Tutors 'Infiltrator' Production Pipeline Volume 4: Match Moving
  • Digital - Tutors Introduction to Camera Animation in 3ds Max
  • Digital - Tutors Introduction to Camera Tracking in NukeX
  • Digital -Tutors Stereoscopic 3D in Maya

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}